تکنولوژی

خودروی ب‌ام‌و استیو جابز در حراجی

از زمان درگذشت استیو جابز در سال 2011 تا به امروز، حراجی‌های مختلفی در رابطه با فروش وسایل و متعلقات او برگزار شده که از جمله آنها می‌توان به کامپیوترهای شخصی و وسایل خصوصی او اشاره کرد. اما وسیله‌ی جدیدی که اینبار قرار است به حراج گذاشته شود با بقیه آیتم‌های گذشته کمی تقاوت دارد. تا چند هفته آینده قرار است خودروی ب‌ام‌و مدل Z8 استیو جابز که تولید آن به سال 2000 برمی‌گردد در یک مراسم حراجی به فروش برسد. این خودرو شخصا توسط استیو جابز خریداری و استفاده می‌شد.

خودروی Z8 از سال2000 و به تعداد محدودی توسط شرکت ب‌ام‌و تولید شد. این خودرو با داشتن 400 اسب بخار و سقف کروک، نمادی از آغاز عصر جدید خودروهای پیشرفته محسوب می‌شد. استیو جابز خریدار اصلی این خودرو بوده و رنگ انتخابی او نیز همانطور که در تصویر می‌بینید، نقره‌ای متالیک و چرم داخلی آن هم مشکی است. او این خودرو را در تاریخ اکتبر 2000 از شرکت ب‌ام‌و دریافت کرد.

طبق گفته‌های برگزار کننده این مراسم حراجی، استیو جابز این خودرو را به پیشنهاد «لری الیسون» مدیرعامل شرکت «اوراکل» خریداری کرده است. الیسون معتقد بود که طراحی این خودرو منعکس کننده سلایق شخصی استیو جابز در طراحی بوده و همچنین اوج پیشرفت مهندسی مدرن خودرو را نشان داده است. جابز سال 2003 این خودرو به فروش رساند. این اتومبیل از سال 2006 تا به امروز در اختیار چهارمین صاحب خود بوده است.

باوجود اینکه از تولید این خودرو 17 سال می‌گذرد اما برخی از متعلقات این خودرو بدون تعویض و تقریبا دست‌نخورده باقی مانده‌اند. از جمله این تجهیزات می‌توان به سقف، کاور صندلی‌ها، کلیدها، سی‌دی‌ها، دفترچه راهنما و از همه جالب‌تر موبایل برند موتورولا داخل خودرو که شرکت بی ام‌و به‌همراه خودور به خریدار داده است، اشاره کرد.

حال پیش بینی می‌شود این خودرو که روزی به استیو جابز تعلق داشته، با مبلغی بین 300 تا 400 هزار دلار به فروش برسد که در مقایسه با خودروهای آنتیک که با قیمت‌های بالاتر از 1 میلیون دلار به فروش می‌رسند کمی پایین به نظر می‌رسد اما ارزش واقعی این خودرو برای طرفداران اپل و علاقه‌مندان استیو جابز خیلی با ارزش تر از این قیمت است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا