تکنولوژی

مزایده برای فروش یک مجله با امضا استیو جابز

هفته گذشته اخباری منتشر شد که نشان می‌داد شخصی قصد دارد یک نسخه از مجله‌ای قدیمی با نامNewsweek  را که روی جلد آن عکس استیو جابز چاپ شده در حراجی به فروش برساند. روی جلد این نسخه قدیمی که 24 اکتبر 1988 به‌چاپ رسیده است، علاوه بر عکس استیو جابز، امضاء او هم مشاهده می‌شود که باعث متمایز شدن این مجله نسبت به‌دیگر نسخه‌های مشابه آن شده است. این عکس چند روز قبل از رونمایی کامپیوتر استیو جابز در شرکت NeXT گرفته شده است.

این مجله که با قیمت ابتدایی 1000 دلار به حراج گذاشته شده، در اصل به «دنیز ویلیام» تعلق دارد. او در زمان رونمایی استیو جابز از کامپیوتر جدید شرکت NeXT در مراسم حضور داشت و پس از اتمام مراسم سراغ استیو جابز رفت و از او خواست که روی جلد مجله را برای او امضا کند. البته استیو جابز ابتدا به‌ او گفته که اهل امضا دادن نیست اما پس از اصرار مکرر ویلیامز، بالاخره مجبور به امضا کردن جلد مجله شده است. او در زیر امضای خود جمله‌ی‌ «من تولید کردن را دوست دارم» را هم نوشته است.

همانطور که در بالا گفتیم قیمت ابتدایی این مجله هزار دلار تعیین شده بود که در پایان و پس از ارائه 34 پیشنهاد مختلف بالاخره با قیمت 50 هزار دلار به‌فروش رسید. برنده این حراجی با این مبلغ می‌توانست حدود 44 دستگاه آیفون 10 با ظرفیت 256 گیگابایت را خریداری کند. لازم به ذکر است 18 خریدار در این حراجی شرکت کردند.

اپل سال 1997 شرکت NeXT را با قیمت 429 میلیون دلار خریدای کرد. این توافق باعث شد که استیو جابز هم دوباره به شرکت اپل که آن را تاسیس و از آن اخراج شده بود، بازگردد. سال بعد اپل موفق به معرفی آی‌مک شد و مسیر این کمپانی برای همیشه تغییر کرد. سال 2001 آی‌پاد و سال 2007 هم استیو جابز آیفون و آی‌پد را به جهانیان معرفی کرد. اپل در حال حاضر با ارزش‌ترین کمپانی در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا