تکنولوژی

بازی‌های ویندوز، ضد تقلب می‌شوند

به روز رسانی جدید ویندوز 10 که تحت عنوان Fall Creators Update  عرضه شده است، مملو از تغییرات فراوان است اما یکی از این تغییرات برای گیمرها بیش از دیگر قسمت‌ها متمایز خواهد بود. مایکروسافت  قابلیت  جدید TruePlay را به این نسخه افزوده است که برای جلوگیری از تقلب بازکنان در بیشتر بازی‌های مخصوص پلت فرم جهانی ویندوز‌(Universal Windows Platform)، کارآمد است.

بازی‌هایی که تحت پوشش این قابلیت محفظتی قرار می‌گیرند، از سرویسی بهره می‌برند که  آنها را در برابر اکثر تقلب‌های شناخته شده در طول بازی، مصون می‌کند. این قابلیت به صورتی طراحی شده که حتی می‌تواند اطلاعات جدید را نیز برای سازنده برنامه ارسال کند تا هیچ قسمتی از قلم نیفتد. قابلیت TruePlay  در صورت خواست کاربر می‌تواند غیر فعال شود اما اکثر شرکت‌ها در صورت غیر فعال بودن این قابلیت می‌توانند دسترسی کاربر را به بخش‌هایی مانند بازی‌های آنلاین، محدود کنند.

اجرای سیستم ضد تقلب TruePlay، تنها برای برنامه نویسان پلت فرم ویندوز یونیورسال در دسترس قرار دارد که می‌تواند در سرتاسر یک بازی و یا تنها روی قسمتی از آن اعمال شود.

TruePlay تنها به روی بازی‌های پلت فرم ویندوز یونیورسال قابل اعمال است، یعنی بازی مود نظر می‌بایست حتما از طریق Windows Store ارائه شود و بازی‌های پلت فرم‌های دیگر کامپیوتر خانگی مانند Steam با این سیستم کار نمی‌کند. برخی پیش‌بینی می‌کنند که احتمال دارد مایکروسافت، TruePlay را گسترش داده و روی دیگر پلت فرم‌ها نیز در دسترس قرار دهد اما فعلا این سیستم تا به همینجا محدود خواهد بود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا