تکنولوژی

سرفیس هیچ‌جا نمی‌رود!

هفته گذشته چندین شرکت تولید کننده تجهیزان اصلی و تحلیل گران فعال در این زمینه، پیش‌بینی کردند که پایان عمر مایکروسافت سرفیس نزدیک است.

Gianfranco Lanci، رئیس و مدیر ارشد شرکت لنوو در این‌باره می‌گوید: «مایکروسافت درآمد زیادی از طریق سرویس‌های ابری، ویندوز و آفیس خود کسب می‌کند اما از جانب دیگر محصولات خود، درحال از دست دادن سرمایه است. به نظر می‌آید که مدیریت تجارت سخت افزار برای گوگل مشکل بوده است».

Panos Panay، معاون بخش سخت افزاری مایکروسافت تمایل زیادی به پاسخ به سوالات خبرنگران نشان نداد و تنها اعلام کرد که خبرهای منتشر شده در این‌باره از واقعیت فاصله زیادی دارد و شایعات مضحک هفته هستند! با وجود اینکه وب‌سایت Business Insiders گزارش کرده است که تجارت سرفیس تا کنون چندان چشم گیر نبوده و با افت درآمد و فروش مواجه شده است اما آقای Panay مدعی است که سرفیس، تجربه موفقی مشابه بازار کامپیوترهای خانگی برای مایکروسافت در پی داشته است. وی اعلام کرد: «مایکروسافت به دنبال راه در رو نیست، به علاوه سرمایه گذاری این شرکت به روی سرفیس، برای دراز مدت است. سرفیس هیچ جا نمی‌رود!»

یکی از نمونه هایی که می‌توان از آن سرمایه گذاری دراز مدت مایکروسافت به روی سرفیس را استنباط کرد، مشکلات پیش آمده پیرامون دستگاه Surface RT بود. این محصول بعد از معرفی دچار شکست سختی در بازار شد و اما با این وجود مایکروسافت نا امید نشد. پانای می‌گوید: «ما در مایکروسافت اعتماد به نفس خود را از دست ندادیم زیرا عمیقا معتقدیم که می‌توانیم دنیا را تغییر دهیم».

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا