تکنولوژی

موبایل‌های تاشو سامسونگ تا 2019 عرضه می‌شوند

مدتی می‌شود که خبرهایی پیرامون عرضه گوشی‌های تاشو (Foldable) توسط شرکت سامسونگ منتشر می‌شود. براساس تازه‌ترین خبرها، یکی از مدل‌های گوشی سامسونگ به نام SM-G888N0، از طرف  آژانس تحقیقات رادیویی ملی در کره جنوبی مجوز لازم را برای عرضه گوشی با قابلیت تاشو بودن را کسب کرده است. همچنین طبق شایعات، این گوشی هوشمند تاشو قرار است «سامسونگ گلکسی ایکس» نام بگیرد.

اخیرا شایعات زیادی پراکنده شده است مبنی بر اینکه سامسونگ در حال توسعه دو گوشی هوشمند تاشو به نام های Galaxy X1 و Galaxy X1 Plus است. از آنجاکه این محصول مجوز تولید را از طرف نهاد‌های مربوطه دریافت کرده است، پیش‌بینی می‌شود که به زودی عرضه شود. این گوشی قرار است تا آخر امسال وارد مرحله “پروتوتایپ” یا “آزمایشی” شود و طبق گزارشی منتشر شده در PocketNow، تا سال 2019 نیز معرفی خواهد شد. تمام این خبرها در حالی منتشر شده که Koh Dong-Jin، رئیس بخش تجاری گوشی‌های همراه سامسونگ اعلام کرده است که این شرکت امیدوار است تا سال 2018، گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش تاشو را تحت برند گلکسی نوت عرضه کند.

علاوه بر قابلیت استثنائی که گفتیم، این دستگاه مجوز ارائه بلوتوث 5.0 و قابلیت Wifi Alliance را نیز دریافت کرده است. طبق خبرهایی که تا کنون منتشر شده، این محصول احتمالا دو صفحه نمایش خواهد داشت که یکی از آنها «تاشو» خواهد بود و این صفحه نمایش ثانویه هنگام باز شدن گوشی پدیدار می‌شود. این دستگاه از وسط قابلیت تاشدن دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که آن را را مانند یک گوشی دو قسمتی در دست بگیرد. گفته می‌شود که این گوشی، دگمه فیزیکی هوم یا خانه نیز دارد که در جلوی دستگاه قرار خواهد گرفت.

شایعات اولیه حاکی از این بود که این گوشی به قابلیت‌هایی نطیر بلوتوث 5.0، اندروید 6.0.1 مارشمالو،Wifi Alliance  و Bluetooth SIG مجهز خواهد بود اما بر اساس خبرهای منتشر شده بعدی احتمال دارد ساموسنگ تغییراتی در قابلیت‌ها و مشخصات این گوشی اعمال کند. دو مدل از این گوشی تاشو با نام‌هایGalaxy X  وGalaxy X1  و همچنین تحت عنوان پروژه Project Valley معرفی خواهند شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا