تکنولوژی

سه بعدی سازی صورت با یک عکس

بد نیست بدانید که ساخت یک تصویر سه بعدی از روی یک عکس 2 بعدی کار بسیار مشکلی است زیرا یک عکس دو بعدی عملا نمی‌تواند احساسات نمایان روی چهره را از زوایای مختلف به درستی نشان دهد. اما حالا یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه  University of Nottingham موفق شدند ابزاری تولید کنند که قادر است تنها با یک عکس دو بعدی، مدلی سه بعدی از صورت فرد خلق کند.

هوش مصنوعی، تکنولوژی اصلی مورد استفاده در این برنامه است که پیرامون ساختار صورت انسان آموزش دیده و می‌تواند آن را تحلیل کند. این تیم تحقیقاتی انگلیسی با ارائه چندین عکس پرتره صورت انسان به همراه مدل‌های سه بعدی آنها به سیستم این ابزار، موفق شدند نحوه تبدیل یک عکس دو بعدی به سه بعدی را به آن آموزش دهند.

قابلیت تبدیل عکس‌های دو بعدی به سه بعدی می‌تواند در بسیاری از برنامه‌ها در دنیای دیجیتال کاربرد داشته باشد، از آواتارهای سه بعدی گرفته تا بازی‌های ویدیویی، برنامه‌های مخصوص واقعیت افزوده یا شبکه‌های اجتماعی واقعیت مجازی. همچنین اگر تکنولوژی هوش مصنوعی روزی بتواند عکس اشیا ( و نه فقط صورت) را از حالت دو بعدی به سه بعدی تبدیل کند، خلق هر نوع محیط مجازی نیز آسان‌تر می‌شود و به عبارت دیگر می توان گفت مرحله جدیدی در این حیطه از تکنولوژِی آغاز خواهد شد.

از طریق این لینک ، شما هم می توانید عکس نسه بعدی چهره خود را خلق کنید.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا