تکنولوژی

تغییر آزمایشی چیدمان عکس‌های اینستاگرام

طبق گزارش کاربران برنامه اینستاگرام، تغییراتی در نحوه چیدمان عکس‌های برخی از پروفایل‌ها اعمال شده که باعث نارضایتی بسیاری از طرفداران این شبکه اجتماعی شده است. نحوه قرارگیری عکس‌ها در پروفایل این دسته از کاربران، تا پیش از این سه عکس در یک ردیف بوده  که حالا شاهد چیدمان 4 عکس در یک ردیف هستند.البته این تغییر هنوز روی تمام پروفایل‌ها اجرا نشده و فعلا به صورت آزمایشی در برخی از پروفایل‌ها دیده شده است.

روز گذشته تعدادی از کاربران اینستگرام که پروفایل‌هایشان مشمول تغییرات جدید شده بود، نگرانی‌های خود را در شبکه توییتر به اشتراک گذاشتند و این موضوع سریعا داغ شد. برای برخی از کاربران که نحوه چیدمان عکس‌هایشان تا پیش از این بسیار با ظرافت و دقیق انجام شده بود، این تغییر شوکه کننده بود ولی برای برخی دیگر واقعا فرقی نمی‌کرد که 3 عکس در یک ردیف قرار داشته باشد یا 4 عکس! به علاوه در چیدمان جدید، عکس‌ها کوچک‌تر دیده می شوند تا در یک ردیف 4 تایی جا شوند که برای برخی دیگر از کاربران نکته منفی محسوب می‌شود.

این اولین باری نیست که اینستاگرام قابلیت جدید خود را تنها به صورت آزمایشی در برخی از پروفایل‌ها اعمال می‌کند تا قبل از ارائه همگانی، نحوه بازخورد کاربران نسبت به تغییرات جدید را محک بزند.

هنوز مشخص نیست که چرا مسئولین اینستاگرام این بار چیدمان عکس‌ها را دستخوش آزمایش قرار داده‌اند اما اگر واقعا این تغییر، یک آزمایش باشد به احتمال زیاد بخشی از یک تغییر اساسی‌تر و بزرگ‌تر در زمینه انتشار و نمایش عکس‌ها خواهد بود. دلیل دیگر نیز می‌تواند تغییر اندازه گوشی‌ای نسل جدید و حرکت به سمت دستگاه‌های بزرگ‌تر باشد و اینستاگرام نیز قطعا نمی‌خواهد از جریان رشد تکنولوژی عقب بماند. اما آیا واقعا این شبکه حدس می‌زد که حتی با اجرای آزمایشی چنین تغییری، با این حجم از مخالفت و موج منفی روبرو شود؟ آیا نقشه دیگری وجود دارد؟ فعلا همه چیز در حد حدس و گمان است و برای دریافت جواب سوال‌هایمان باید منتظر بمانیم.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا