تکنولوژی

پردازنده‌های سری Gemini Lake اینتل به‌زودی معرفی می‌شوند

اگر همین الان به بازار بروید و یک لپتاپ و یا کامپیوتر خانگی با قدرت نسبتا پایین خریداری کنید، احتمالا پردازنده آن از نسل Apollo Lake شرکت اینتل خواهد بود. این نسل از پردازنده‌ها برای انجام کارهای روزمره، وب‌گردی بسیار مناسب هستند و مصرف باتری خیلی پایینی هم دارند. حال خبر رسیده که نسل بعدی این پردازنده‌های متوسط، Gemini Lake نام دارد و مشخصات و جزئیات آن هم کم کم در حال لو رفتن است. در تصویر زیر می‌توانید برخی از مشخصات این نسل از پردازنده را مشاهده کنید.

خبر خوب اینکه، چیپ‌های 14 نانومتری Gemini Lake بین 10 تا 15 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی پردازنده‌های هم رده خود یعنی چیپ‌های Apollo Lake که امروزه از آنها استفاده می‌شود، خواهند داشت. این پردازنده‌ها همچنین به 4 مگابایت حافظه کش (Cache) و 4 هسته مجزا مجهز خواهند شد.

این پردازنده‌ها از رم 2400 مگاهرتز DDR4، پورت HDMI 2.0، پورت نمایشگر 1.2a، یواس‌بی نسل 3.0، PCIe و رابط‌های SATA3 هم پشتیبانی می‌کنند. ضمنا در بخش گرافیک، همانند Apollo Lake، این نسل جدید هم به پردازنده‌های گرافیکی Gen9LP با 18 واحد پردازش مجزا مجهز شده است.

انتظار می‌رود شرکت اینتل از پردازنده‌های سلرون و پنتیوم Gemini Lake تا قبل از پایان سال 2017 رونمایی کند. در اینصورت احتمالا شکارچیان فروش ویژه می‌توانند پردازنده‌های باقی‌مانده مدل Apollo را هم با تخفیف‌های قابل توجهی خریداری کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا