تکنولوژی

پخش اتوماتیک محتویات در کروم متوقف می‌شود

گوگل امروز اعلام کرد که مرورگر این شرکت یعنی کروم، به‌زودی پخش اتوماتیک محتوای وبسایت‌ها (Auto Play) را متوقف خواهد کرد. طبق گفته‌های گوگل، از سال آینده مرورگر کروم تنها محتوای بدون صدا را به‌صورت اتوماتیک پخش خواهد کرد.

کاربران سلایق مختلفی درباره پخش انوماتیک محتوا در مرورگرها دارند به‌همین دلیل گوگل فعالسازی و غیر فعالسازی پخش اتوماتیک را در بخش تنظیمات بر عهده کاربر خواهد گذاشت. این ویژگی در ابتدا قرار بود از ماه آگوست به کروم اضافه شود.

در آپدیت کروم نسخه 63، کاربر وبسایت‌های مورد نظرش را به‌طور کامل بی‌صدا کند. در تنظیمات جدید کاربر می‌تواند زمان‌های مشخصی را برای پخش صدای وبسایت‌ها محتوا توسط مرورگر تعیین کند.

در کروم نسخه 64، مرورگر به طور کامل کنترل محتوای وبسایت‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و تنها زمانی که کاربر بخواهد، محتوا به‌صورت اتوماتیک پخش می‌شود.

در اینجا می‌توانید برنامه‌های زمانی گوگل برای پخش محتوای سایت‌ها توسط کروم را شماهده کنید

سپتامبر 2017: امکان بی‌صدا کردن وبسایت‌ها در نسخه 63 بتا

اکتبر 2017: امکان بی‌صدا کردن وبسایت‌ها و اجرای سیاست‌های اجرای اتوماتیک محتویات سایت‌ها در نسخه نهایی کروم 63

دسامبر 2017: اجرای سیاست‌های مرتبط با پخش اتوماتیک محتوا در کروم 64 نسخه بتا

ژانویه 2018: اجرای سیاست‌های مرتبط با پخش اتوماتیک محتوا در کروم 64 نسخه نهایی

شرکت گوگل درباره غیرفعال کردن پخش اتوماتیک محتوا در مرورگرها می‌گوید: «با اینکه پخش اتوماتیک باعث آسان‌تر و سریع‌تر شدن پخش و مشاهده محتوا از طریق مرورگرها می‌شود، اما از طرفی پخش اتوماتیک همواره یکی از بزرگترین معضل‌های کاربران مرورگرها بوده است چرا که موجب مصرف شدن حجم زیادی از دیتا و باتری دستگاه شده و از طرف دیگر ممکن است صداهای ناخواسته‌ای را هم  پخش کند. گوگل از طرف دیگر معتقد است که این تغییرات باعث یکدست شدن سبک پخش محتوا چه از طریق مرورگر چه از طرق گوشی‌های همراه می‌شود.

باید گفت که گوگل در زمینه توقف پخش محتویات ناخواسته نسبت به‌دیگر شرکت‌ها پیش قدم شده است. ژوئیه امسال گوگل اعلام کرد مرورگر کروم  به سیستم جلوگیری کننده از تبلیغات مجهز خواهد شد. این ویژگی تمام تبلیغاتی که با استانداردهای گوگل همخوانی ندارند را به‌طور کامل متوقف خواهد کرد. انتظار می‌رود این ویژگی اوایل سال جدید و پس از اجرای سیاست‌های گوگل در پخش اتوماتیک محتویات، به کروم اضافه شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا