تکنولوژی

10 ویژگی برتر آیفون 10

نکته جالب درباره مراسم دیشب اپل این است که با وجود تایید تمام شایعات چند ماه اخیر کاربران فضای اینترنت درباره آیفون ایکس، اپل باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و با معرفی ویژگی‌های این آیفون جدید باز هم موفق شد طرفداران آیفون در سراسر دنیا را شگفت‌زده کند. درست است که قبل از شورع مراسم همه می‌دانستیم که آیفون 10 به ‌ صفحه نمایش اولد بدون حاشیه، پردازنده A11 و تکنولوژی واقعیت مجازی خواهد بود اما با معرفی این آیفون زیبا توسط تیم کوک، باز هم طرفداران و حضار حاضر در کنفرانس شگفت زده شدند.

آیفون ایکس یا همان آیفون 10 شرکت اپل را باید بهترین آیفون تولید شده توسط کمپانی اپل تا به‌امروز بدانیم و به‌همین دلیل در این گزارش قصد داریم به برترین ویژگی‌های این اسمارت‌فون زیبا اشاره کنیم

صفحه نمایش سوپر رتینا

بالاخره آیفون مجهز به صفحه نمایش اولد هم معرفی شد. اپل این صفحه نمایش را «سوپر رتینا» نام‌گذاری کرده است. تراکم پیکسل‌های این نمایشگر 5.5 اینچی نیز 458 ppi خواهد بود که از این حیث پر متراکم‌ترین  پیکسل در بین نمایشگرهای آیفون‌ رابه‌خود اختصاص داده است. ضمنا این نمایشگر با بهره‌مندی از تکنولوژی True Tone قادر است رنگ و گرمای تصاویر را متناسب با نور محیط تغییر دهد.

بدون دکمه هوم

تقریبا همه حدث می‌زدند که دکمه هوم از روی آیفون 10 حذف خواهد شد و ویژگی‌های این دکمه جای خود را به حرکات مختلف انگشت دست کاربر بر روی صفحه خواهد داد. در حقیقت، با کشیدن انگشت دست از پایین صفحه به بالا شما به صفحه هوم گوشی منتقل می‌شوید و اگر پس از بالا کشیدن انگشت خود را روی صفحه نگه دارید، وارد حالت مولتی تسکینگ خواهید شد. به‌کارگیری این ویژگی هوشمندانه باعث شده تا دکمه هوم به‌طور کامل حذف و آیفون 10 با صفحه نمایش فاقد هرگونه حاشیه و به زیبایی هرچه تمام‌تر تولید شود.

بدنه

بدنه آیفون جدید شرکت اپل از جنس شیشه فوق‌العاده مقاوم و آلومینیوم ضد زنگ ساخته شده است.

تکنولوژی Face ID

تکنولوژی فیس آیدی در اصل سیستم پیشرفته تشخیص چهره است که داخل دوربین جلویی آیفون جدید با قابلیت تشخیص عمق تصاویر به‌کار رفته است. فیس آیدی از 8 لنز و سنسور مختلف تشکیل شده تا بتواند چهره صاحب گوشی را در کمترین زمان ممکن تشخیص دهد. چیپ A11 به‌کاررفته در این گوشی هم حاوی یک موتور عصبی داخلی است که وظیفه کنترل این سیستم تشخیص چهره را برعهده دارد. با استفاده از این موتور فوق پیشرفته و هوشمند، فیس آیدی در صورتی که کاربر از عینک استفاده کند و یا مدل مو و ریش خود را تغییر دهد بازهم می‌تواند به‌آسانی چهره او را تشخیص دهد و حتی عملکرد آن در محیط‌های فاقد نور کافی نیز تغییری نخواهد کرد.

فیس آیدی در حقیقت جایگزین سنسور اثر انگشت شده و البته برای استفاده در سیستم پرداخت اپل (Apple Pay) و دیگر اپلیکیشن‌هایی که در گذشته از سیستم اثر انگشت پشتیبانی می‌کردند طراحی شده است.

انیموجی (Animoji)

لنز جلویی دوربین اپل که قابلیت تشخیص عمق تصاویر را دارد، امکان ایجاد اموجی‌ها به شکل انیمیشنی را هم فراهم کرده است. در این ویژگی کاربر می‌تواند اموجی‌ها را دقیقا مشابه حالات و حرکات چهره خود به‌صورت زنده تغییر داده و حتی برای دوستان خود ارسال کند. این ویژگی هم شب گذشته با استقبال بسیاری از طرفداران آیفون همراه شد.

دوربین‌ها

در آیفون 10 از دو دوربین در پشت دستگاه استفاده شده که به لرزش گیر اپتیکال جفتی مجهز شده است. لنزهای 12 مگاپیکسلی پشتی این اسمارت فون که به‌صورت عمودی طراحی شده‌اند، از امکانات نرم‌افزاری بسیار متععدی بهره می‌برند و می‌توانند تصاویر را با کیفیت رنگ فوق‌العاده بالاتر و کاهش نویز چشمگیر ثبت کنند.

حالت پرتره بهتر

عکسبردار در حالت پرتره در آیفون 7 طرفداران زیادی داشت به‌همین دلیل این ویژگی در آیفون 10 نسبت به گذشته ارتقاء پیدا کرده. با سیستم نوردهی جدید آیفون در بخش پرتره، کاربران می‌توانند افکت‌های نوری متفاوتی را به تصاویرشان اضافه کنند. نکته بسیار جاب اینکه دوربین جلویی این دوربین هم با بهره‌گیری از سیستم تشخیص عمق می‌تواند تصاویر پرتره را به‌خوبی ثبت کند.

چیپست A11 Bionic

بدون شک پردازنده 64 بیتی و 6 هسته‌ای در کنار پردازنده گرافیکی جدید اپل، عملکرد بسیار شگفت‌انگیزی را به ثبت خواهد رساند. قطعا در چند روز آینده شاهد عملکرد این چیپ‌ها در تست‌های بنچمارک خواهیم بود.

ظرفیت باتری

علیرغم کاهش سایز آیفون 10، اپل موفق شده میانگین ظرفیت و دوام باتری این دستگاه را نسبت به آیفون پارسال حدود 2 ساعت افزایش دهد. این در حالی است که آیفون جدید نسبت به آیفون 7 از صفحه‌نمایش بزرگتر و باکیفیت‌تر و همچنین سخت‌افزار قدرتمندتر بهره می‌برد.

شارژدهی وایرلس

و بالاخره سیستم شارژ وایرلس برای محصولا اپل هم معرفی شد. آیفون 10 اپل با پشتیبانی از شارژ بی سیم از اکثر شارژرهای وایرلس معتبر موجود در بازار پشتیبانی خواهد کرد. اما اپل در این مراسم از نوعی شارژر بی‌سیم جدید با نام «ایرپاور» هم رونمایی کرد که قادر است آیفون 10، اپل واچ 3 و ایرپادهای بی‌سیم اپل را به‌طور همزمان شارژ کند. این شارژر  بی‌نظیر از اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا