تکنولوژی

آنچه درباره آیفون‌های امشب اپل نمی‌دانیم

تا چند ساعت دیگر مراسم اپل در سالن استیوجابز مقر جدید اپل برگزار می‌شود. در حالی که طی ماه‌های اخیر شاهد لو رفتن جز به جز بخشهای مختلف آیفون ( یا بهتر بگوییم آیفون‌های) جدید اپل بودیم اما هنوز پرسشهایی باقی مانده است. در اینجا اشاره داریم به برخی سوالات که البته پاسخ آن را امشب ( از حدود ساعت ۲۱ ) خواهیم گرفت. 

چهره آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون ایکس

خب چیزی که تا اینجا می‌دانیم این است آیفون ایکس همان مدلی است که همه انتظارش را می کشیدیم. آیفونی که دارای تکنولوژی تشخیص چهره و شارژ بی سیم است و همچنین صفحه نمایش آن حاشیه‌ای ندارد. 

اما از سوی دیگر اپل آیفون‌های ارزان‌تری را هم امشب معرفی خواهد کرد یعنی آیفون ۸ و هشت پلاس که در واقع نام آنها باید هفت اس و هفت اس پلاس می‌بود چون دیزاین آن‌ها شبیه آیفون هفت و هفت پلاس است با این حال کسی از این موضوع مطمئن نیست. همین طور نمی‌دانیم که این آیفون‌های ارزان‌تر دارای سیستم دوربین دوگانه Dual Camera. که احتمالا روی آیفون ایکس قرار خواهد داشت هم هستند یا خیر. در واقع آنچه نمیدانیم این است که چه بخشهایی از تکنولوژی‌های آیفون ایکس روی آیفون هشت و هشت پلاس خواهد بود. 

چه رنگ‌هایی دارد

آیفون ۷ و ۷ پلاس هم اکنون در پنج رنگ موجودند . جت بلک ( مشکی براق) ، بلک ( مشکی) ، نقره‌ای، طلایی و رزگلد. ما نمی‌دانیم آیا اپل به همین رنگ‌ها برای آیفون جدید خودش بسنده خواهد کرد یا رنگ‌های جدیدی به آن‌ها خواهد افزود. 

یکی از شایعه‌هایی که شنیده‌ایم این است که اپل می‌خواهد یک رنگ جدید به نام Copper Gold یا Blush Gold  عرضه خواهد کرد که عکسهایی که از آیفون با این رنگ منتشر شده اصلا جالب نیست و حالا باید دید رنگ نهایی چه خواهد بود. 

مرتبط : چرا آیفون ۷ جت بلک خوب نیست

دگمه هوم دارد؟

چند ماهی هست که تمامی شایعات حاکی است اپل دگمه هوم را از تمام مدل‌های آیفونی که قرار است امشب معرفی شوند حذف کرده است. مشخص نیست آیا اپل فقط برای نسخه ایکس تکنولوژی FaceID یا تشخیص چهره برای باز کردن آیفون را قرار می‌دهد یا همه آیفونهایی که امشب معرفی می‌شوند چنین قابلیتی را خواهند داشت. 

دوربین دوگانه برای آیفون کوچکتر

در سال ۲۰۱۴ وقتی اپل دوربین دوگانه را برای آیفون ۶ پلاس معرفی کرد استقبال از آن قابل توجه بود. با توجه به لرزش‌گیر و ویژگی که این دوربین دوگانه به عکسها اضافه می‌کرد آن را از دوربین معمولی که روی آیفون کوچکتر ( مثل آیفون ۶ و ۷ ) قرار می‌گرفت متمایز می‌کرد. حالا به نظر می‌رسد که اپل میخواهد دوربین دوگانه را روی مدل‌های کوچکتر هم قرار دهد هرچند هنوز این کاملا مشخص نیست که اپل در این زمینه چه خواهد کرد. 

ظرفیت چقدر خواهد بود 

شایعات می‌گویند که آیفون ایکس با ظرفیت‌های ۶۴ گیگابایت ، ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود درست شبیه آیفون ۷ . اما آنچه طی هفته‌های اخیر مطرح شده این است که  احتمالا شاهد نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آیفون هم خواهیم بود. این ظرفیت بالا قطعا برای تصویربرداری و استفاده‌های حجیم کاربرد خواهد داشت به خصوص اگر تکنولوژی واقعیت مجازی اپل Apple ARKit باعث تولید ویدیوهای حجیم بشوند طبیعتا این افزایش ظرفیت بسیار منطقی خواهد بود. 

آیفون ایکس 

در مورد آیفون ایکس همانطور که گفته شد چیزهایی را می‌دانیم اما آنچه نمی‌دانیم هم کم نیست. مثلا نمیدانیم آیا روی این آیفون چیپ و پردازنده اختصاصی را شاهد خواهیم بود یا مثلا دوربین ویژه و خاصی در آن تعبیه خواهد شد. این چیزی است که در رویداد امشب به دقت تحت نظر خواهیم داشت. 

درباره قیمت چه نمیدانیم؟

آنچه می‌دانیم این است که قیمت آیفون ۸ از ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود و گران‌ترین مدل آن یعنی نسخه ۵۱۲ گیگابایتی هم ۱۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. 

بنجامین گسکین که یکی از مشهورترین افرادی است که جزییات زیادی از آیفون را لو داده می‌گوید آیفون جدید نسخه ۶۴ گیگابایتی ۱۰۰۰ دلار نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۱۰۰ دلار و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی ۱۲۰۰ دلار قیمت گذاری می شود. آنچه مشخص نیست آیا این قیمت برای آیفون ایکس است یا آیفون‌های ارزان‌تری که امشب معرفی می شوند؟ اگر این مربوط به قیمت آیفون ۸ باشد پس قیمت آیفون ایکس باید خیلی گران‌تر باشد. توجه داشته باشید که هم اکنون قیمت آیفون ۷ از حدود ۷۰۰ دلار شروع می‌شود. 

آیا جک هدفون برمیگردد؟

در ده سالگی ایفون آیا شاهد بازگشت تکنولوژی کنار گذاشته شده خواهیم بود؟ جک هدفون در سال ۲۰۱۶ از روی آیفون حذف شد تا جا برای نازک‌تر کردن دستگاه ایجاد شود  به جای ان اپل از هدفون بی سیم ایرپادرونمایی کرد که البته در مورد آن اتفاق نظر زیادی وجود ندارد با این حساب آیا شاهد بازگشت به عقب اپل در بازگرداندن جک هدفون خواهیم بود؟ امشب خواهیم فهمید. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام.من اومدم یه اکانت دیگه بسازم.که ساختم ولی برگشتم دیدم پیج اصلیم و ندارم پریده.ولی الان سرچش میکنم میاد.کنترلش دست من نیس چطور دوباره برم تو پیجم.توروخدا کمکم کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا