تکنولوژی

دوربین‌های Street View ارتقا یافت

8 سال پیش، مایکل جکسون از دنیا رفت، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شد و استیو جابز هنوز زنده بود. همچنین 8 سال پیش آخرین باری بود که دوربین‌هاس سرویس Street View گوگل ارتقا داده شدند. طبق گزارش وبسایت Wired، کمپانی گوگل برنامه تعویض دوربین‌های نصب شده بر روی خودروهای سرویس Street View را آغاز کرده است.

برخلاف تجهیزات فعلی که از 15 دوربین تشکیل شده‌اند، تجهیزات جدید در نظر گرفته شده توسط گوگل شامل تنها هفت دوربین 20 مگاپیکسلی، و دو رادار لیزری استوانه‌ای شکل در قسمت جلو و پشت است. این تجهیزات صرفا به‌منظور ارتفا رزولوشن و وضوح تصاویر به‌کارگرفته می‌شوند.

مدل قدیمی خودروهای سرویس Street View گوگل

گوگل همچنین اعلام کرده که تکنولوژی یادگیری ماشینی، سرویس Street View را کاربردی‌تر از همیشه جلوه خواهد داد. الگوریتم جدید گوگل اطلاعات نقشه‌ای جدید را با آنالیز نام و شماره خیابان‌ها، در صورت نیاز به گوگل مپ اضافه خواهد کرد. گوگل حتی قصد دارد این تکنولوژی را بیش از این گسترش دهد. برای مثال هنگامی که کاربر در مورد نام یکی از ساختمان‌ها یا مغازه‌های موجود در تصاویر سوال بپرسد، سرویس گوگل قادر به پاسخگویی به‌آن خواهد بود. البته گوگل برای رسیدن به این سطح از تکنولوژی هنوز راه زیادی در پیش دارد اما به‌کارگیری چنین تجهیزات جدید و پیشرفته‌‌ای مطمئنا در تحقق هرچه سریع‌تر این هدف مؤثر خواهند بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا