تکنولوژی

پیکسل جدید با اسنپدراگون 835 یا 836؟

برخی از گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که احتمالا سری جدید اسمارت‌فون‌های پیکسل شرکت گوگل به نسل جدید پردازنده‌های شرکت کوالکام مجهز خواهند شد. به‌تازگی برخی منابع اعلام کرده بودند که پیکسل 2 و پیکسل XL که قرار است 5 اکتبر معرفی شوند، از پردازنده اسنپدراگون 836 بهره خواهند برد. گفته می شد این پردازنده در مقایسه با اسنپدراگون 835 که در اسمارت‌فون‌هایی همچون گلکسی اس8، نوت 8، وان پلاس 5 و ال‌جی V30 قبلا به‌کارگرفته شده است، عملکرد نسبتا بهتری خواهد داشت. اما مشکل اینجاست که اسنپدراگون 836 هنوز تولید نشده و در اصل وجود خارجی ندارد.

از طرف دیگر هردو وبسایت اندروید پلیس و XDA Developers در آخرین گزارش خود اعلام کرده‌اند دو مدل پیکسل جدید شرکت گوگل به اسنپدراگون 836 مجهز نخواهند شد و به‌احتمال زیاد همان پردازنده اسنپدراگون 835 به‌کارگرفته می شود. حال نتیجه هرچه که باشد، ظاهرا شرکت کوالکام فعلا برنامه‌ای برای معرفی اسنپدراگون 836 ندارد.

سال گذشته در زمان معرفی نسل اول اسمارت‌فون‌های پیکسل، گوگل از اسنپدراگون 821 در این گوشی‌ها خبر داد که ظاهرا تفاوت نسبی در مقایسه با اسنپدراگون 820 که در آن زمان در پرچمداران باکیفیت بازار استفاده می‌شد، داشته است. حال به‌نظر می‌رسد اینبار رونمایی گوگل از پرچمدارهای خود در پایان سال نمی‌تواند موجب برتری اسمارت‌فون‌های این شرکت در بخش پردازنده نسبت به دیگر اسمارت‌فون‌های مطرح بازار شود. از آنجایی که اسنپدراگون 835 عملکرد بی‌نظیری روی اسمارت‌فون‌های جدید از خود نشان داده، استفاده گوگل پیکسل از این پردازنده به‌جای مدل 836 برای طرفداران اصلا نگران کننده نخواهد بود.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا