تکنولوژینمایشگاه IFA 2019

پیانوی هوشمند تمام الکتریکی یاماها

محصولاتی که انتظار دیدن آنها را در نمایشگاه IFA 2017 داشتیم، آلات موسیقی فوق‌العاده هوشمند بودند که متاسفانه خبری از آنها نبود. اما کمپانی یاماها از این فرصت به‌خوبی استفاده کرده بود و پیانو هوشمند تمام الکتریکی سری Clavinova که با استفاده از یک دستگاه مجهز به آیپد و چراغ‌های ال‌ای‌دی بالای هر دکمه را معرفی کرد. با استفاده از اپلیکیشن Smart Pianist که با این دستگه معرفی شد، هنگامی که کاربر یک دکمه پیانو را فشار دهد، دکمه آبی یا قرمز روشن خواهد شد و از این طریق به کاربر پیانو زدن به‌شکل واقعی را آموزش می‌دهد. ال‌ال‌دی‌های قرمز روی دکمه‌های سفید و ال‌ای‌دی‌های آبی روی دکمه‌های مشکی پیانو قرار گرفته‌اند. این اپلیکیشن سال آینده برای کاربران اندرویدی نیز قابل استفاده خواهد بود.

با اینکه «الکسا» دستیار صوتی هوشمند آمازون در پیانوهای هوشمند Clavinova به‌کار نرفته است، اما با اتصال اسپیکرهای هوشمند اکو می‌توانید برخی دستورات صوتی را بر روی این پیانو اجرا کنید. برای مثال می‌توانید از الکسا بخواهید یک موزیک خاص را بر روی پیانو اجرا کند. این دستورات هنگامی که حوصله پیدا کردن موزیک از آرشیو موسیقی گوشیتان را ندارید بسیار کاربردی خواهد بود.

تنها ایراد پیانوهای سری Clavinova شرکت یاماها در بخش قیمت است. قیمت مدل پایه این پیانو 4 هزار دلار است و اگر خیلی به پیانو هوشمند علاقه دارید، شرکت یاماها یک نوع پیانو را برای شما عرضه کرده که با اپلیکیشن آیپد همخوانی دارد و همچنین قادر است به‌صورت اتوماتیک موسیقی‌ها را برایتان پخش کند و البته قیمت آن 60 هزار دلار است. تصمیم با خودتان است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بازتاب: nagaqq
  2. بازتاب: Rogue Company cheats
  3. بازتاب: Locksmith Ottumwa

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا