تکنولوژی

جاسوسی هکرها با استفاده از آمازون اکو

از زمان ظهور اسپیکرهای هوشمند مانند آمازون اکو، امنیت کاربران هم تا حدودی مورد تهدید غیرمستقیم این اسپیکرها قرار گرفته است. اما خطرات و تهدیدات این اسپیکرها همراه در حد تئوری بوده و هیچگاه مدرکی برای اثبات خطرات این اسپیکرها ارائه نشده است. با این حال ظاهرا یک گروه هکر چینی موفق به انجام این کار شده‌اند.

این گروه از هکرها چند ماه را صرف توسعه تکنیک‌های به‌خصوصی برای نفوذ به دستیار صوتی آمازون کرده‌ و ظاهرا بالاخره موفق به انجام این کار هم شده‌اند. شاید این دستاورد هکرها به‌معنی کنترل کامل اسپیکر هوشمند آمازون از راه دور نباشد، اما در حال حاضر بهترین مثال موجود برای اثبات نحوه تبدیل شدن اسپیکرهای هوشمند به ابزار جاسوسی در منازل کاربران محسوب می‌وشد.

در جریان کنفرانس امنیتی «DefCon»، دو محقق با نام‌های «وو هیو» و «ژیانگ ون» روشی را در معرض نمایش گذاشتند که با جمع‌آوری یک سری از باگ‌های موجود در نسل دوم اسپیکرهای آمازون اکو، کنترل این اسپیکر را در دست می‌گرفتند و اسپیکر صداهای اطراف را ضبط کرده و مستقیما برای هکر ارسال می‌کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که کاربر هیچ اطلاعی از هک شدن دستگاهش ندارد.

البته جای نگرانی وجود ندارد چراکه هکرها این باگ‌ها را با شرکت آمازون در میان گذاشته و این شرکت هم جولای امسال آپدیت‌های لازم برای رفع این باگ‌ها را منتشر کرد. علاوه بر این، هک شدن اسپیکر به همین راحتی‌ها هم نبود چراکه هکر برای نفوذ به اسپیکر هوشمند ابتدا بایستی مستقیما به شبکه وای‌فای کاربر متصل می‌شد. اما در کل این نتایج نشان می‌داد که امکان نفوذ به اسپیکرهای هوشمند به هر صورت وجود دارد و اینکه در صورت غفلت این اسپیکرها می‌توانند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیاندازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا