تکنولوژی

تاکسی هوشمندی که مسافرانش را انتخاب می‌کند

یک شرکت خودروسازی مشغول ساخت خودروی خودران الکتریکی است که برای طرح خودروی اشتراکی در شهرها استفاده خواهد شد. این خودرو مسافران را برحسب علایق مشترک با یکدیگر انتخاب می‌کند.

به گزارش مهر، شرکت دایملر اعلام کرده مشغول ساخت یک خودروی خودران و هوشمند الکتریکی است. این شرکت قصد دارد از آن در طرح خودروهای اشتراکی شهری استفاده کند.  خودروی دایملر ماه آتی در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت رونمایی می شود.این خودرو به نام Smart Vision EQ For Two یک وسیله نقلیه کاملا خودران بدون فرمان یا پدال های گاز و ترمز است. کاربران می توانند به وسیله اپلیکیشن آن را سفارش دهند.

مسافران می توانند همسفران خود را براساس علایق مشترک انتخاب کنند. جالب آنکه خودرو  حتی موضوعاتی برای گفتگو میان مسافران پیشنهاد می کند!درهای کناری خودرو به سمت بالا و عقب باز می شود. همچنین اخبار و وضعیت آب و هوا نیز توسط خودرو اعلام می شود.

 درون خودرو یک صفحه نمایش دیجیتال روی داشبورد قرار دارد که به گفته تولید کننده با توجه به ترجیح مسافران محتویات مختلفی را نمایش می دهد.

 همچنین به وسیله اپلیکیشن یا فرمان صوتی می توان قابلیت ها و تنظیمات خودرو را تغییر داد.

صندلی عقب گنجایش دو نفر را دارد. اگر یک نفر در صندلی عقب باشد، خودرو پیشنهاد می کند مسافری دیگری سوار شود. پیشنهادهای مسافر جدید براساس موقعیت او، مسیر سفر و همچنین اطلاعات درباره پروفایل های شخصی مسافران انجام می شود.

هنگامیکه دو مسافر سوار خودرو شوند، در صفحه نمایش داخلی آن علایق مشترک مانند ورزش یا کنسرت موسیقی نمایش داده می شود.

 موتور این خودرو دارای یک باتری لیتیوم یونی ۳۰ کیلووات برساعت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا