تکنولوژی

خودروی گوگل ماشین پلیس را تشخیص می‌دهد

بر اساس پتنت جدیدی که گوگل به ثبت رسانده، خودروهای بدون راننده به جز جابه‌جایی خودکار شما در شهر این قابلیت را هم خواهند داشت تا نزدیک‌شدن خودروهای پلیس و یا خودروهای امدادی را تشخیص دهند.

به گزارش وب‌سایت دیجیتال ترندز، بر اساس جزئیات حق ثبت اختراع جدیدی که توسط وب‌سایت PatentYogi.com منتشر شده است شرکت گوگل تلاش می‌کند تا سیستم ویژه‌ای را برای تشخیص خودروهای پلیس و نیروهای امدادی در سیستم خودران خود جای دهد. شاید در نگاه اول این‌طور به‌نظر برسد که این سیستم قرار است با آگاه‌کردن راننده مانعی برای جریمه شدن او باشد اما اصل قضیه متفاوت است.

همان‌طور که می‌دانید، خودروهای خودران گوگل به‌طور کامل قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند. با وجود این، قوانین متفاوتی وجود دارند که رانندگان ملزم به رعایت آنها هستند. به‌عنوان مثال، در صورت اعلام پلیس، رانندگان باید خودروی خود را در کنار جاده متوقف کنند و یا در هنگام عبور خودروهای امدادی باید از سر راه آن‌ها کنار بروند. به همین دلیل، سیستم تشخیص جدید در خودروهای بدون راننده گوگل، نور آبی و قرمز این دسته از خودروها را تشخیص داده و به‌طور خودکار اقدامات لازم را عملی خواهد کرد. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا