تکنولوژی

دستیار گوگل در گوشی‌های آیفون

شرکت گوگل اپلیکیشن دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) را برای کاربران گوشی هوشمند آیفون در برخی کشورها عرضه کرد.

به گزارش ایسنا، این غول تکنولوژی دستیار صوتی گوگل را بعنوان یک اپلیکیشن مستقل و جداگانه ویژه کاربران گوشی هوشمند آیفون ارائه کرد. البته این برنامه تنها در آیفون یا آی‌پدهایی با سیستم عامل نسخه 9.1 به بالا، قابل اجرا و استفاده است. این نرم افزار هم اکنون تنها در کشورهای انگلستان، هندوستان، فرانسه و آلمان عرضه شده و قابل استفاده برای کاربران آیفونی است.

 این نرم افزار بصورت پیش فرض سیستم یادگیری ماشینی گوگل را برای ارائه بهترین نتایج جست‌وجو بکار می گیرد اما در سیستم عامل iOS محصولات اپل، در دسترسی به منابع و قابلیت های گوشی محدودیت دارد و قادر نیست همانند گوشی‌هایی که به سیستم عامل اندروید مجهز شده‌اند، کارآمد باشد. همچنین نسخه iOS دستیار صوتی گوگل با نگه داشتن دکمه خانه ( home) فعال و اجرا نمی شود و باید به‌عنوان یک اپلیکیشن جداگانه و یا استفاده از یک ویجت اجرا شود.اپلیکیشن دستیار صوتی گوگل، امکان جست‌وجو در اینترنت، برای تماس، پیداکردن مکان های مختلف، پخش کردن ویدئو در یوتیوب، یافتن اطلاعات از داخل آیفون یا آی پد، برقرای ارتباط با لوازم خانگی هوشمند همچون اپل تی وی را برای کاربران iOS فراهم می کند.

نسخه iOS دستیار صوتی گوگل در مقایسه با نسخه اندرویدی آن بسیار متفاوت است و عملکردهای متفاوتی هم خواهند داشت. می توان گفت با توجه به محدودیت های سیستم عامل iOS، دستیار صوتی سیری (siri) نسبت به دستیار صوتی گوگل بسیار کارآمدتر است اما در صورت تمایل به استفاده از سرویس های مختلف گوگل، Google Assistant می تواند آن را به بهترین شکل فراهم کند.

این اپلیکیشن در فروشگاه اینترنتی iTunes بصورت رایگان قابل دسترسی و دریافت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا