تکنولوژی

دفاع شروین پیشه‌ور از مدیرعامل سابق اوبر

کالانیک، مدیرعامل اسبق اوبر که تحت فشارهای زیاد ژوئیه امسال استعفا کرده بود، ماه گذشته توسط شرکت “بنچمارک” که یکی از سرمایه‌گذاران اصلی اوبر به “سوء مدیریت و بدرفتاری” ، متهم شد. وکلای شرکت بنچمارک قصد دارند با استفاده از اطلاعات و شواهد، از طریق شکایت از وی دو صندلی خالی هیئت مدیره اوبر که توسط کالانیک اداره می‌شوند را از کنترل او خارج کنند.

ظاهرا سرمایه‌گذاران اوبر خیلی با یکدیگر متحد نیستند و حتی از جهاتی مخالف همدیگر هم هستند. این مسئله حتی روز گذشته آشکارتر شد. “شروین پیشه‌ور” مدیرعامل شرکت Sherpa Capital و یکی از از سرمایه‌گذاران اصلی اوبر روز گذشته نامه‌ای را به هیئت مدیره اوبر ارسال کرد و در آن اقدامات شرکت بنچمارک را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد. این نامه توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد.

پیشه‌ور البته تنها به ارسال نامه به هیئت مدیره بسنده نکرده و به منظور دخالت در جریان پرونده کالانیک و دفاع از او، دفاعیه‌ای را در دادگاه مطرح کرده و در آن کمپانی بنچمارک را به “استفاده از تاکتیک‌های پلید و لشکرکشی” برای بیرون کردن کالانیک از اوبر متهم کرده است. در متن این شکایت آمده که سرمایه‌گذاری 27 میلیون دلاری بنچمارک در اوبر به مرز  8.4 میلیارد دلار رسیده اما این شرکت با حرص و طمع روزافزون به دنبال کسب سود بیشتری از شرکت اوبر است.

پیشه‌ور در نامه خود به هیئت مدیره اوبر نوشت: “اگر شرکت بنچمارک با اتکا به دادگاه همچنان سعی در کنترل این شرکت و هیئت مدیره داشته باشد، ما نیز ملزمیم تا همه تلاشمان را در متوقف‌کردن این شرکت و اقداماتش به‌کار بگیریم.”

پیشه‌ور در ادامه اذعان داشت که تمامی راه‌های ممکن برای مذاکره و تغییر عقیده این شرکت برای لغو شکایت مطرح شده در دادگاه علیه کالانیک را امتحان کرده ‌است تا از این طریق کمپین‌های متعدد علیه مؤسس اصلی این شرکت را از بین ببرد و حتی راه‌هایی را جهت افزایش سود سرمایه‌گذاری این شرکت هم پیشنهاد داده‌ که متاسفانه هیچکدام از این اقدامات مؤثر واقع نشدند.

دفاعیه پیشه‌ور به‌منظور مداخله در بحث شکایت از کالانیک در همان دادگاهی که بنچمارک شکایت خود را مطرح کرده بود، روز گذشته ارائه شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا