تکنولوژی

شبکه اجتماعی پلی‌استیشن هک شد

خبرهای مربوط به حملات سایبری این روزها زیاد دیده می‌شود و این بار نوبت به اکانت شبکه اجتماعی پلی استیشن سونی رسید که ظاهرا توسط گروه هکری به نام “OurMine” مورد حمله قرار گرفته است. این گروه هکر ادعا می‌کند که با حمله به صفحات فیس و بوک و توییتر پلی استیشن توانسته است به دیتابیس و شبکه اصلی این شرکت دسترسی پیدا کند و طی پیغامی که در صفحه توییتر این شرکت منتشر کرده، به شرکت سونی پیشنهاد داده است تا اقدامات امنیتی قدرتمند تری برای حفاظت از اطلاعات خود اعمال کند.

گروه OurMine معمولا برندها و شرکت‌های معتبر و شناخته شده را مورد حمله قرار می‌دهد و ضعف‌های امنیتی شبکه‌های مجازی آنها را نمایان می‌کند. شرکت سونی خیلی سریع کنترل شبکه‌های مورد حمله را در دست گرفت و پُست منتشر شده در رابطه با خبر هک شدن را از شبکه خود حذف کرد.

فعالیت گروه OurMine مدتی است که سرخط خبرهای روز دنیاست. این گروه اخیرا با حمله سایبری به شبکه HBO، کنترل اکانت توییتر این شبکه را به دست گرفت. شبکه HBO، پخش کننده سریال پر طرفدار Games of Thrones است که هنوز هم با ریسک لو رفتن اطلاعات دست و پنجه نرم می‌کند.

گروه OurMine قبلا به اکانت‌های روسای شرکت‌های بزرگی همچون گوگل (ساندار پیچای) و همچنین فیسبوک (مارک زاکربرگ) نیز حمله کرده بودند. شبکه پلی استیشن سونی نیز قبلا در سال 2011 مورد حمله قرار گرفت که طی آن هکرها ادعا می‌کردند به اطلاعات 77 میلیون کاربر این شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند. سونی نیز تایید کرد که هکرها توانسته‌اند به اطلاعاتی همچون نام کاربری، آدرس ایمیل، آدرس محل سکونت، تاریخ‌های تولد، رمزهای ورود، پاسخ سوالات امنیتی کاربران پلی استیشن دسترسی پیدا کنند.

خطر هک شدن کاربران و شرکت‌های بزرگ در فضای مجازی همیشه وجود دارد. شرکت‌های بزرگ راه حلی برای کم کردن ضررهای احتمالی این حملات سایبری دارند که “Bounty Program” نام دارد که طی آن مبلغی به عنوان پاداش به افرادی که نواقص امنیتی شبکه‌های مجازی آن شرکت را نشان دهد، تخصص می ‌یابد. شرکت‌های بزرگ بسیاری مانند گوگل و فیس بوک، هر از چند گاهی برنامه‌های این چنینی برپا می‌کنند تا کنترل بیشتری به روی بخش‌های امنیتی شبکه های خود داشته باشند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا