تکنولوژی

اضافه شدن امکانات جدید به پلتفرم AMP گوگل

طبق گزارش وبسایت بلومبرگ، گوگل در حال طراحی یک سری ابزار جدید است که به ناشران خبری امکان توسعه روش‌های جذب مشترکین و کسب درآمد از آنها را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. گوگل به‌دنبال یافتن راه‌های جدیدی است تا وبسایت‌های خبری بتوانند مشترکین جدید را از طریق پلتفرم AMP (Accelerated Mobile PAge) شناسایی کرده و مبلغ مورد نظر بازدیدکنندگان برای خرید اشتراک را هم تشخیص دهند و همچنین سیستم جدیدی برای ثبت‌نام سریع‌تر مشترکین ایجاد کند. گوگل در حال اجرای آزمایشی این ابزار بر روی وبسایت خبرگزاری نیویورک تایمز و Financial Times است اما گفته می‌شود این ابزار به‌زودی بر روی دیگر وبسایت‌ها نیز اجرا خواهد شد. با استفاده از این ابزار ناشران می‌توانند پربازدیدترین مطالبی که در دیگر وبسایت‌ها به صرت رایگان قابل مشاهده نیستند را در پلتفرم و سیستم جستجوی AMP در اولویت قرار داده و به‌شکل رایگان به کاربران نمایش دهند.

پلتفرم AMP در اصل سرعت لود شدن صفحات وب در اسمارت‌فون‌ها را افزایش می‌دهد که ابتدا توسط فیسبوک و با نام IA (Instant Article) معرفی شد سپس در سال 2016 پلتفرم توسط گوگل و برای اپلیکیشن‌های مختلف معرفی شد.

مرتبط : هر آنچه باید درباره AMP بدانیم

با وجود اینکه پلتفرم AMP و IA در چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند، اما نمی‌توان منکر اختلافات بین گوگل و فیسبوک و وبسایت‌های منتشر کننده خبر شد چرا که سهم اعظمی از درآمدهای حاصل از تبلیغات در این پلتفرم به فیسبوک و گوگل تعلق پیدا می کند. حال این دو کمپانی قصد دارند با پیشرفت‌های روزافزون همزمان رضایت این سایت‌ها را بیش از پیش جلب کنند.

گفته می‌شود فیسبوک هم به‌دنبال راه‌اندازی روش‌های جذب مشترکین به شکل‌ آسان‌تر و سریع‌تر است. اکثر مشترکین سیستم AI فیسبوک اخیرا به نحوه پرداخت و خرید اشتراک در این پلتفم اعتراض کرده بودند. اخیرا هم گوگل دسترسی به نسخه اصلی صفحات نمایش داده شده در پلتفرم AMP را آسان‌تر کرد چرا که کاربران معتقد بودند فضای این پلتفرم کمی محدود است و حال گوگل از این طریق قصد دارد نظر کاربران و ناشران مطالب را دوباره جلب کند. ضمنا فیسبوک به‌تازگی پشتیبانی از صفحات AMP را آغاز کرده که موجب خرسندی کاربران شده است.

هنوز مشخص نیست که گوگل درآمد‌های حاصل از این پلتفرم را به چه نحوی با ناشران مطالب تقسیم می‌کند. به‌نظر می‌رسد این ابزارهای جدید پلتفرم AMP گوگل که در ابتدای گزارش به آن اشاره کردیم، اوایل ماه سپتامبر قابل استفاده خواهد بود. اگر گوگل بتواند اکثر ناشران را به این پلتفرم جذب کند، خوانندگان حتی می‌توانند سرویس خبرخوانی را برای خواندن اخبار جدید مطالب ناشران این سرویس طراحی کنند. از این طریق گوگل به‌یکی از مهم‌ترین ابزارهای خبرخوان درسراسر دنیا نیز تبدیل خواهد شد.

مرتبط :

وردپرس AMP را برای همه وبلاگ‌هایش فعال کرد

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا