تکنولوژی

اپل واچ 3 به مودم LTE مجهز می‌شود

آیفونتان را کنار بگذارید چرا که ظاهرا اپل واچ نسل جدید مجهز به تکنولوژی  LTE به‌زودی معرفی می‌شد. پشتیبانی از LTE و در نتیجه بی‌نیازی از آیفون جهت برقراری تماس، کاربرد اسمارت‌واچ جدید اپل را وارد مراحل جدیدی خواهد کرد. منابع نزدیک به خبرگزاری بلومبرگ در کمپانی اپل ادعا می‌کنند که نسل جدید اپل‌واچ که گفته می‌شود قرار است به‌زودی معرفی شود، قادر است همانند گوشی‌های امروزی به‌صورت مستقل از شبکه Cellular استفاده کند.

این مدل جدید که احتمالا همان اپل واچ 3 نام‌گذاری خواهد شد، گفته می‌شود اواخر سال 2017 معرفی می‌شد، البته ممکن است این اتفاق کمی زودتر هم رخ دهد. یکی از احتمالات در اینباره این است که شاید همراه با رونمایی از آیفون 8 در سپتامبر، اپل واچ 3 هم معرفی شود.

اپل واچ با استفاده از شبکه LTE  و به‌صورت کاملا مستقل از آیفون، قادر به برقراری تماس، ارسال پیامک، پخش موسیقی، ارسال درخواست Uber  و حتی دانلود اطلاعات نقشه خواهد بود. می‌توان گفت بسیاری از امکاناتی که قبلا تنها با حضور آیفون میسر می‌شد، در نسل جدید اپل واچ به‌شکل مستقل امکان‌پذیر خواهد بود.

طبق ادعای بلومبرگ، شرکت اینتل مسئولیت تامین مودم‌های LTE به‌کاررفته در اپل واچ جدید را برعهده خواهد داشت. این کمپانی آمریکایی قصد دارد از اختلافات به‌وجود آمده بین شرکت اپل و کوالکام نهایت استفاده را برده و نقش پررنگ‌تری در تامین قطعات مورد نیاز محصولات شرکت اپل ایفا کند.

گفته می‌شود مذاکرات در زمینه فروش و پشتیبانی از اپل واچ 3 در آمریکا و کشورهای اروپایی در حال انجام است و چهار شرکت مخابراتی بزرگ آمریکایی (AT&T, Verizon, Sprint و T-Mobile) آمادگی خود را جهت پشتیبانی و آنتن‌دهی به نسل سوم اپل واچ اعلام کرده‌اند.

یکی از نگرانی‌ها درباره نسل جدید اپل واچ، باتری این محصول  است چراکه با پشتیبانی از LTE، مطمئنا مصرف باتری این گجت نسبت به‌گذشته افزایش قابل توجهی خواهد داشت. با این وجود گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل به‌دنبال تکنولوژی‌های جدیدی به‌منظور کاهش مصرف باتری اپل واچ 3 است.

در کل هر زمان که اپل واچ معرفی شود، به  احتمال خیلی زیاد سیستم‌عامل آن WatchOS 4 خواهد بود. گفته می‌شود این نسخه جدید از سیستم عامل ساعت‌های هوشمند اپل از امکانات تمرینی پیشرفته‌تر، Siri قدرتمندتر، پرداخت مستقیم و همچنین از به‌روزرسانی‌های جدید اپل موزیک برخوردار خواهد بود.

انتظار می‌رود اسمارت واچ جدید اپل همراه با فصل خرید کریسمس در کشورهای غربی وارد بازار شود. البته در صورتی که اپل نتواند تا آن موقع موانع فعلی از جمله مشکل باتری را از سر راه بردارد، احتمالا تا سال 2018 خبری از معرفی این محصول نخواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا