تکنولوژی

گوگل پلی سرویس؛ رکورددار دانلود در دنیا

5 میلیارد رقم بزرگی است. اگر جمعیت 10 کشور پرجمعیت دنیا را روی هم جمع کنید، بازهم به 5 میلیارد نخواهید رسید. حتی بهترین کنسول بازی در دنیا (PlayStation 2) نیز تنها تعداد 3.2 درصد از عدد 5 میلیارد را فروخته است. اما طبق گزارش‌ها، گوگل پلی سرویسز با رد شدن از تعداد 5 میلیارد دانلود در قسمت پلی استور توانسته است به برنامه شماره یک در حوزه دانلود اینترنتی تبدیل شود.

البته تمام این دانلودها به صورت دستی انجام نشده است. وقتی کاربری از طریق دستگاه اندرویدی وارد اکانت گوگل خود می‌شود، گوگل پلی دریافت برنامه‌های نیمه دانلود شده را دوباره آغاز می‌کند و در واقع این رقم نشان می‌دهد که بیش از 5 میلیارد دستگاه اندرویدی در سرتاسر دنیا از سرویس گوگل پلی استفاده می‌کنند.

ماه می، شرکت گوگل در کنفرانس Google I/O اعلام کرد که تنها 2 میلیارد دستگاه اندرویدی به صورت ماهیانه در کل دنیا فعالیت دارند ولی مشخص نیست که آیا منظور گوگل دستگاه‌هایی است که از پلی سرویس استفاده می‌کنند یا خیر زیرا دستگاه‌های زیادی مانند گوشی‌ها و تبلت‌ها در دنیا وجود دارند که بدون برنامه‌های مخصوص گوگل فعالیت می‌کنند به خصوص در کشورری مانند چین.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا