تکنولوژی

اضافه شدن امکان عکس‌های حذف شونده به تلگرام

تلگرام امکانی را در نسخه جدید خود اضافه کرده که از طریق آن می‌توان برای عکس‌ها زمان حذف گذاشت و بعد از ارسال عکسها در زمان تعیین شده به طورخودکار حذف می‌شوند. این ویژگی را تلگرام قبلا در چت محرمانه یا Secret Chat قرار داده بود و حالا به چت‌های عادی هم تعمیم داده است. 

ویژگی تلگرام هم برای عکس و هم برای فایل‌های ویدیویی قابل انجام است. 

وقتی شمارش‌گر برای یک عکس یا ویدیو قرار می‌دهید این شمارش‌گر از زمان دیده شدن عکس توسط گیرنده شروع به کار می‌کند ( و نه از زمان ارسال) بعد از آنکه زمان به پایان رسید عکس نا‍دید می‌شود 

اما تلگرام در این نسخه‌ تغییرات قابل توجه دیگری هم داده است. از جمله تغییر کامل نرم‌افزار ویرایش عکس که کار در زمینه ویرایش عکس را ساده‌تر کرده است. 

 

اضافه کردن بیوگرافی 

شما همچنین از این نسخه می‌توانید یک بیوگرافی کوتاه از خودتان هم روی صفحه خود در تلگرام قرار دهید این موضوع به خصوص وقتی در یک گروه عمومی هستید و کسی شما را نمی‌شناسد بسیار موثر خواهد بود. 

تلگرام همچنین در این نسخه استفاده از CDN (بهره گرفتن از شبکه‌های محلی برای ترافیک) را جهت کش (cache) کردن عکسها و ویدیوها فعال کرده است. موضوع CDN به خصوص از آن جهت قابل توجه است که پاول دورف مدیرعامل این شرکت در دو پست در کانال خود در این شبکه در مورد این موضوع و به خصوص شایعه انتقال سرور به ایران صحبت کرده است. به طور ساده این تکنیک باعث می‌شود که مثلا فایل‌های ویدیویی و یا عکس به جای لود شدن از یک سرور خارجی از سرور داخلی فراخوانی شوند و این باعث سرعت بالاتر دسترسی به این فایل‌ها می‌شود. فعلا این امکان برای کانال‌های بالای ۱۰۰ هزار عضو فعال شده و در این کانال‌ها احتمالا باید شاهد سرعت لود شدن بالاتر عکسها و ویدیوها باشیم.

پاول دورف می‌گوید که علی رغم استفاده از CDN رمزنگاری ‍پیام‌های تلگرام ادامه خواهد داشت و این به معنی انتقال سرور نیست. 

در این به روزرسانی ا‍پلیکیشن تلگرام همچنین با بزرگتر شدن فضای صفحه استیکرها دسترسی به آنها برای کاربر راحت تر شده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا