تکنولوژی

تلگرام مطالب تروریستی را حذف می‌کند

پاول دورف مدیرعامل تلگرام روز یکشنبه و پس از اینکه دولت اندونزی تصمیم به مسدود کردن تلگرام گرفت، اعلام کرد که تیمی تخصصی را به‌منظور شناسایی و حذف محتویات تروریستی از برنامه تلگرام در این کشور تشکیل خواهد داد.

وزارت اطلاعات و ارتباطات اندونزی روز جمعه اعلام کرده بود در صورتی که کمپانی تلگرام نتواند محتویات غیرقانونی را از کانال‌های تلگرامی حذف کند، دسترسی کاربران این کشور به اپلیکیشن تلگرام را قطع خواهد کرد. دولت اندونزی معتقد است که اپلیکیشن تلگرام در پخش اخبار و شایعات مرتبط با تروریست‌ها نقش داشته است. دولت اندونزی هم در عکس‌العمل به این اتفاقات از شرکت‌های سرویس‌دهنده مخابراتی اندونزی خواسته که دسترسی به ورژن تحت وب تلگرام را به‌طور کامل مسدود کنند.

روز یکشنبه دورف مدیرعامل تلگرام اعلام کرد کانال‌هایی که دولت اندونزی گزارش داده بود، به‌طور کامل مسدود و در ادامه حذف شدند. او در ادامه اذعان داشت که تلگرام در جهت حذف این محتویات غیرقانونی و تروریستی، اقدامات جدی‌تری به‌عمل خواهد آورد. دورف در پست توییتری خود نوشت: “شرکت در حال تشکیل تیمی متشکل از مدیران متخصص و مسلط به فرهنگ و زبان کشور اندونزی است تا از این طریق پروسه شناسایی و حذف کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی حاوی محتویات تروریستی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام بگیرد.”

تلگرام به‌دلیل داشتن سیستم کدگذاری پیام‌ها، به تروریست‌ها این امکان را داده که از این اپلیکیشن به‌عنوان پلتفورم اصلی برای ارسال پیام استفاده کنند که این مسئله مورد اعتراض مقامات برخی از کشورها شده است. پاول دورف اخیرا اعلام کرده بود که به مقامات امکان دسترسی به اطلاعات کدگذاری شده کاربران را نخواهد داد و از فضای خصوصی کاربران کاملا محافظت خواهد کرد.

او در صحبت‌های روز یکشنبه خود گفت: “محتوای تلگرامی کدگذاری شده کاملا غیرقابل دسترسی هستند و فضای خصوصی کاربران تا بالاترین حد ممکن محافظت می‌شود. اما تلگرام هیچ رابطه دوستی با تروریست‌ها ندارد و ماهانه هزاران کانال و گروه تلگرامی مرتبط با تروریست‌ها از دسترس خارج شده و در ادامه حذف می‌گردند.”

پلیس اندونزی گفته که بسیاری از این تروریست‌ها به استفاده از تلگرام برای انجام هماهنگی‌های پیش از حملات و ارسال دستورالعمل‌های ساخت بمب اقرار کرده‌اند. در چند ماه اخیر و درپی افزایش حملات تروریست‌ها به شهرهای جنوب شرق آسیا، نگرانی‌های مقامات این کشورها در مورد تلگرام و پلتفورم‌های مشابه افزایش پیا کرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا