تکنولوژی

تولید 100 میلیون موبایل شیائومی تا پایان سال 2018

طبق گفته‌های “جون لی” موسس و مدیرعامل کمپانی چینی شیائومی، به‌دنبال رشد هفتاد درصدی فروش محصولات این شرکت در سه‌ماهه گذشته، شرکت تخمین می‌زند بیش از 100 میلیون اسمارت‌فون را تا پایان سال 2018 به‌فروش برساند.

در سه‌ماهه دوم امسال، شیائومی موفق به‌فروش 23.16 میلیون دستگاه اسمارت‌فون شد که در مقایسه با آمار فروش سه ماهه قبل از آن، حدود 70 درصد رشد داشته است. البته فروش این تعداد اسمارت‌فون در سه‌ ماه یک رکورد محسوب می‌شود. در ضمن شرکت شیائومی درحال تلاش برای گسترش فروشگاه‌های رسمی محصولاتش در داخل و خارج از چین است. سال گذشته این شرکت موفق شد 123 فروشگاه عرضه محصولات شیائومی را در چین افتتاح کند.

درآمد شیائومی در کشور هند نیز در 6 ماهه اول سال 2017 در مقایسه با همین دوره در سال گذشته بیش از 328 درصد افزایش پیدا کرده است و به‌ رده دوم در بین پرفروش‌ترین برندهای اسمارت‌فون در چین رسیده است. طبق گفته‌های مدیرعامل این شرکت، کشورهای اندونزی، روسیه و اوکراین هم از دیگر بازارهای مهم و حیاتی برای محصولات شیائومی محسوب می‌شوند. او در ادامه افزود که به‌زودی کمپانی بیش از 1000 نفر را جهت راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه شرکت استخدام خواهد کرد.

آمار منتشر شده از موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که شیائومی در سه‌ماهه اول سال 2017 بیش از 9.3 میلیون دستگاه اسمارت‌فون در کشور چین به‌فروش رسانده است و در حال حاضر در رده پنجم پرفروش‌ترین برندهای اسمارت‌فون چینی قرار دارد. هوآوی، Oppo، Vivo و اپل در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند.


مطالب مرتبط:

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا