تکنولوژینمایشگاه IFA 2019

تاریخچه نمایشگاه ایفا

نمایشگاه IFA (Internationale Funkausstellung Berlin) به‌معنای نمایشگاه بین‌المللی صنعت رادیویی برلین، هر ساله بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی و فناوری را از سراسر دنیا گرد هم جمع می‌کند. این رخداد که یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های آلمان محسوب می‌شود، بین سال‌های 1924 تا 1939 به‌صورت سالانه برگزار می‌شد. اما از سال 1950 به بعد رویه برگزاری این نمایشگاه به دوسال یکبار تغییر کرد. اما از سال 2005 به‌بعد روند برگزاری نمایشگاه دوباره به‌حالت قبلی یعنی هرساله تغییر کرد. این نمایشگاه در ابتدا به معرفی محصولات مرتبط با صنعت مخابرات تعلق داشت اما امروزه در زمینه معرفی محصولات الکترونیک مصرفی هم فعالیت می‌کند. امروزه این نمایشگاه یکی از بزرگترین رخدادهای مهم در صنعت تجهیزات الکترونیکی و لوازم خانی در دنیا محسوب می‌شود که همه ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌گردد. ضمنا بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

نمایشگاه ایفا به شرکت‌کنندگان این فرصت را می‌دهد که آخرین محصولات و اختراعات خود را در این رخداد بزرگ به‌نمایش بگذارند. سالها است که در زمان برگزاری این نمایشگاه، توجه اکثر رسانه‌های آلمانی و خارجی به این نمایشگاه معطوف می‌شود و به‌ همین دلیل سالانه شرکتت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از بیش از 100 کشور از سراسر دنیا در این رویداد حضور پیدا می‌کنند. در طول این سال‌ها، بسیاری از اختراعات و نوآوری‌های مهم صنعت رادیو تلویزیون و لوازم الکترونیک هرساله در این نمایشگاه معرفی می‌شوند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

اختراعات مهم در ایفا

در سال 1931 فیزیکدان مشهور آلمانی “مانفرد وان آردین” سیستم تلویزیونی CRT (لامپ تابش کاتدی) برای ارسال و دریافت سیگنال‌ها را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد.

در سال 1933 دریافت کننده امواج رادیویی که توسط نازی‌های آلمان ساخته شده بود، در این نمایشگاه معرفی شد. این دستگاه توسط دکتر “جوزف گوبلز” و “اتو گریسینگ” طراحی و تولید شد. بیش از 100 هزار دستگاه از این گیرنده رادیویی در نمایشگاه همان سال به‌فروش رسید.

شرکت AEG درسال 1935 اولین دستگاه ضبط صدا را در این نمایشگاه معرفی کرد.

در سال 1939، نام این رخداد به نمایشگاه صنعت رادیو و تلویزیون تغییر پیدا کرد. در این دوره اولین تلویزیون تک کاناله با نام “Einheitsempfanger” ساخته شده توسط آلمان نازی جهت استفاده عموم معرفی شد. ابعاد نمایشگر این تلویزیون هم تنها 7.68 × 8.68 اینچ بود. به دلیل آغاز جنگ جهانی دوم گسترش و پیشرفت گیرنده‌های تلویزیونی به‌مدت چند سال متوقف شد. سال‌ها بعد نسخه آزمایشی تلویزیون‌های رنگی توسط شرکت Werner Flechsig معرفی شد.

در سال 1963 شرکت چند ملیتی فیلیپس هم در این نمایشگاه نوارهای کاست فشرده برای ضبط صدا و همچنین اولین دستگاه ضبط صدا بر روی کاست را معرفی کرد. این دو اختراع توسط دکتر “لو اوتنز” و تیم همراهش اختراع و به‌مرحله تولید رسیده بود.

در سال 2003، نمایشگاه ایفا با بیش از 273 هزار بازدیدکننده به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه تجاری محصولات الکترونیکی در سراسر جهان شناخته شد.

نقطه عطف نمایشگاه ایفا در سال 2007، معرفی محتوای HD و سیستم‌های پخش‌کننده دیسک‌های HD DVD بود.

در سال 2015 بیش از 241 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که بیش از 63 هزار نفر از آنها از کشورهای مختلف شرکت کرده بودند.

در اینجا می‌توانید تصاویری از این نمایشگاه و محصولات معرفی شده در آن در سال‌های بسیار دور را مشاهده کنید.

درب ورودی نمایشگاه در اولین سال بازگشایی

معرفی اسپیکر عظیم‌الجثه در سال 1929

پنجاه و هفتمین دوره نمایشگاه ایفا، سپتامبر امسال و از تارخ 10 تا 15 شهریور در شهر برلین آلمان برگزار خواهد شد. برای اطلاع از آخرین اخبار ایفا 2017 با آی‌تی‌ایران همراه باشید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا