گوناگون

مرور کوتاهی بر تاریخچه چاپ لیبل در تبلیغات کسب و کارها

هر وسیله‌ای که به‌عنوان مصرف‌کننده خریداری می‌کنید، یک برچسب دارد. چاپ لیبل به این منظور انجام می‌شود که در آن دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه استفاده از محصول، اطلاعات تغذیه، یا طرحی برای جلب‌توجه شما درج شده است. هر استیکر نقش منحصربه‌فرد خود را در محصول دارد. امروزه با وجود تعداد زیادی از محصولات در بازار، تقاضای زیادی برای خدمات انتشار استیکر وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تاریخچه مختصری از این شغل را توضیح دهیم.

زمان آغاز انتشار برچسب در دنیا

قدمت برخی از اولین برچسب‌ها به دهه ۱۸۰۰ باز می‌گردد. در آن زمان استیکرهای کاغذی با یک چسب مخصوص در پشت کالا قرار می‌گرفتند و با طرح‌های چشم‌نواز تزئین شده بودند. از اولین استیکرها برای برچسب زدن جعبه‌هایی که اطلاعاتی در مورد ظروف ارائه می‌کردند، بهره گرفته شد.

با ظهور لیتوگرافی، افراد توانستند این فرایند را با انتقال تصویر ساخته شده از جوهر مبتنی بر روغن روی کاغذ تصفیه شده روی یک سطح صاف، به حالت تجاری درآورند. در دهه ۱۹۳۰، فردی به نام استانتون‌آوری اولین تبلیغ با چسب خودکار را اختراع کرد. در طول این مدت، تولیدکنندگان شروع به اضافه‌کردن مزایای سلامتی، مواد تشکیل‌دهنده و شعارها روی برچسب‌ها کردند تا محصولات خود را بهتر به بازار عرضه کنند. در دهه ۱۹۵۰ از چاپ فلکسوگرافی استفاده شد، یک نسخه مدرن از لترپرس که در آن نقش‌برجسته‌های چرخان برای چاپ جوهر سیال روی مواد انعطاف‌پذیر مانند فیلم یا وینیل به کار می‌رود.

انتشار برچسب در دوران کنونی

امروزه چاپ فلکسوگرافی به پیشرفت خود ادامه داده و در دهه ۱۹۹۰ فرایند جدیدی از انتشار استیکر با نام چاپ دیجیتال به وجود آمد. امروزه، این فرایند با افزودن فناوری جوهرافشان، ایجاد استیکرهای باکیفیت و تمام‌رنگی با فرایندی با کار کمتر و ضایعات کمتر، تکامل‌یافته است.

لیبل‌های شیشه‌ای

تکنیک‌های خلاقانه برچسب‌گذاری و تزئین هویت برند، بازارپسندی و جذابیت قفسه محصولات را از طریق ترکیب چنین تکنیک‌های طراحی با شکل ظرف ارتقا می‌دهند. یکی از این روش‌های خلاقانه بهره‌گیری از روش چاپ لیبل شیشه‌ای است. امروزه، ظروف شیشه‌ای به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از آنچه برای کانال‌های بازاریابی مختلف، چه در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های رفاه، بهترین کار را دارد، استفاده کنند. در روش چاپ لیبل شیشه‌ای جوهرهای سرامیکی مستقیما روی بطری‌ها چاپ و سپس گرم می‌شوند تا جوهر به بطری بچسبد و دکوراسیون دائمی ایجاد کند.

استفاده از شیوه صدفی یا پی‌وی‌سی

چاپ لیبل صدفی
چاپ لیبل صدفی

چاپ لیبل صدفی یک روش دیگر در انتشار استیکر روی محصولات است که در آن از ویژگی‌های پیشرفته برای تولید برچسب استفاده می‌کنند. این نوع استیکر باید توسط افراد باتجربه روی کالای موردنظر اعمال شود تا کیفیت آن کاهش نیابد و از سوی دیگر رضایت مشتری به طور کامل تأمین شود. در روش چاپ لیبل صدفی از جوهرهای UV و یک لاک قابل‌انتشار استفاده می‌کنند که این روش به کاربر نهایی اجازه می‌دهد اطلاعات متغیری مانند بارکد، قیمت و نام محصول را روی برچسب‌ها چاپ کند.

کلام آخر

آی چاپ یک مؤسسه برجسته و معتبر در زمینه چاپ لیبل است که با سال‌ها تجربه و فعالیت در این زمینه، توانسته در جلب رضایت مشتریان به بهترین شکل ممکن موفق عمل کند. در شرکت ما تمامی فایل‌های دریافت شده از مشتریان با کمک نرم‌افزارهای تخصصی به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند. از سوی دیگر کیفیت محصول نهایی در تمامی مراحل تولید کنترل می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت در زمینه کیفیت به شرکت ما اعتماد کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا