تکنولوژی

نگاهی به جگوار I-PACE

خودروی جگواری که در تصاویر مشاهده می‌کنید I-PACE نام دارد. این تصاویر البته به طرح مفهومی (کانسپت) این خودرو مربوط می‌شود اما گفته می‌شود جگوار به‌زودی این خودروی الکتریکی را به مرحله تولید خواهد رساند. شرکت جگوار تصاویر این خودرو را برای اولین بار در نوامبر سال گذشته و در جریان نمایشگاه بین‌المللی خودرو در لس‌انجلس به‌نمایش گذاشت. I-PACE در طراحی همانند خودروهای تسلا، از ترکیب هوشمندانه خودروهای SUV و سدان‌های لوکس بهره گرفته و البته امکانات خودوری الکتریکی تمام عیار نیز در این خودرو به‌کارگرفته شده است.

I-Pace طبق اطلاعات به‌دست آمده مجهز به موتور تمام الکتریکی و سیستم پیشرانه ساخته شده توسط تیم مهندسین جگوار است. باتری این خودرو نیز توسط شرکت LG Chem که به‌زودی در لهستان افتتاح می‌شود، ساخته خواهد شد.

این خودرو با یک باتری 90 کیلووات بر ساعت قادر است 220 مایل از جاده‌های ایالات متحده آمریکا را با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی این کشور بپیماید. این آمار بر روی کاغذ بد نیست اما در مقایسه با رقیب اصلی این شرکت یعنی خودروهای الکتریکی تسلا، ظرفیت باتری I-PACE هنوز کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند بنابراین امکان بالا رفتن ظرفیت باتری این خودرو در محصول نهایی بسیار بالا است.

نحوه شارژ

سیستم شارژ باتری این خودرو هم طبق اظهارات شرکت با شارژرهای مجهز به تکنولوژی “DC Fast” همخوانی خواهد داشت. البته شارژهای DC Fast از نظر سرعت شارژ نسبت به سوپرشارژرهای تسلا کمی ضعیف‌تر هستند اما گفته می‌شود شارژرهای سریع‌تر و قدرتمندتر به‌زودی به بازار معرفی خواهند شد.

تاریخ تولید و عرضه

انتظار می‌رود تولید این خودرو به‌زودی و تا چند ماه آینده آغاز شود. اولین نسخه‌های تولیدی این خودرو ابتدا به فروشندگان اروپایی اختصاص داده شده و طبق برآوردها تولید I-PACE تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. جگوار قصد دارد فروش این محصول را از سال 2018 در ایالات متحده آغاز کند.

نکته جالب اینکه I-Pace در کمپانی جگوار در بریتانیا ساخته نمی‌شود و قرار است توسط شرکت Magna Steyr که زیر مجموعه کمپانی اتریشی Magna International محسوب می‌شود، ساخته شود. شرکت Magna Steyr تجربه طراحی و تولید خودرو برای کمپانی‌های مطرح از جمله پورش، بی‌ام و، بنز و استون مارتین را دارد. با توجه به سابقه درخشان این شرکت، ساخت خودرویی باکیفیت و منحصر به‌فرد توسط این شرکت اینبار برای جگوار، دور از انتظار نخواهد بود.

قیمت

قیمت این خودرو هنوز تعیین نشده اما از آنجایی که مدل X شرکت تسلا با قیمت 82.500 دلار به‌فروش می‌رسد، احتمال اینکه I-PACE با قیمتی پایین‌تر به بازار بیاید، تعجب آور نخواهد بود. به هر حال تا قیمت‌گذاری رسمی این خودرو باید منتظر بمانیم.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا