تکنولوژی

آغاز اعطای ویزای “تکنولوژی ” توسط فرانسه

پس از سخنان اخیر ماکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص جذب استعدادها و سرمایه‌گذاران، دولت فرانسه از روز چهارشنبه اعطای ویزای تکنولوژی را اغاز کرده است.

رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در کنفرانس Viva در خصوص فراهم سازی بستر مناسب برای جذب استعدادهای خارجی و حمایت مالی از استارت‌آپ‌ها در جهت گسترش کمپانی‌هایی فرانسوی هم‌تراز با استانداردهای جهانی خبر داد.

این نوع ویزا که با نام “پاسپورت مستعد‌ها” نیزشناخته می‌شود، برای موسسین استارت‌آپ‌ها، کارمندان و سرمایه‌گذاران قابل استفاده است و مراحل درخواست و دریافت آن در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت. مدت اعتبار این ویزا 4 ساله و برای اعضای درجه یک خانواده نیز قابل صدور خواهد بود.

ماکرون می‌گوید به دلیل نبود جذابیت کافی برای فعالیت در فرانسه، اکثر افراد مستعد این کشور را ترک می‌کنند. راه حل این مشکل، آموزش و حفظ چنین استعدادهایی است. او معتقد است حتی اگر دانشجویان این کشور را ترک کنند، باید دوباره به این کشور برگردند چرا که آینده واقعی را در اینجا برایشان مهیا خواهیم کرد.

سرمایه‌گذاری در فرانسه در سال 2016 به 1.6 میلیارد دلار رسید که نسبت به 1.7 میلیارد دلار در سال 2015، کمی کاهش داشته است. اقتصاد این کشور در بخش استارت‌آپ‌ها هنوز نتوانسته رضایت کشورهایی همچون آلمان و بریتانیا را جلب کند با این وجود اخیرا شاهد هجوم سرمایه‌گذاران بزرگی به این کشور بوده‌ایم.

ماکرون در این مراسم کارآفرینان فرانسوی را به مشارکت قدرتمند در اقتصاد این کشور دعوت کرد که با تایید و تشویق حضار همراه شد. او در قسمت پایانی سخنرانی خود با زبان انگلیسی مخاطبان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی را مورد خطاب صحبت‌های خود قرار داد.

او در پایان گفت: “این اطمینان را می‌دهم که دولت فرانسه یکی از بهترین و پربازده‌ترین بسترهای سرمایه‌گذاری را مهیا و موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران و استعدادها را با تمام توان از بین خواهد برد.”

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا