تکنولوژی

ایزی‌پز؛ استارت‌آپ دوستداران آشپزی

نام نویسنده: مهیار مهرجو

رفتن به رستوران‌های مختلف این روزها تبدیل به سرگرمی برای ما شده است. خیلی از ما دوست داریم غذاهای مختلف و رستوران‌های گوناگون را تست کنیم و گاهی از آنها عکس هم برای شبکه‌های اجتماعی بگیریم. این تفریح به ظاهر سالم همیشه مورد انتقاد بوده است. همه ما جملاتی شنیده‌ایم که نباید از بیرون غذا خورد یا غذاهای بیرون سلامت لازم را ندارند و ریسک بیماری‌های مختلف را افزایش می‌دهند، اما از طرف دیگر جذابیت این غذاها و درست کردن آنها در منزل اصلا کار ساده‌ای نیست یا حداقل تا الان نبوده است. استارت‌آپ ایزی‌پز اما از همین نقطه استفاده کرده است تا این خلا را پر کند. ایزی‌پز یک استارت‌آپی است که برای کسانی که دوست دارند خودشان آشپزی کنند ساخته شده. اگر با ایزی‌پز آشنایی ندارید باید بگوییم این استارت‌آپ مواد اولیه مورد نیاز شما را به انداز طبخ غذا بسته‌بندی می‌کند و برای شما می‌فرستد. شما فقط کافی است تا همه مواد را براساس دستورالعملی که همراه بسته برای شما ارسال می‌شود بپزید. جالب است بدانید برای پخت این غذاها معمولا فقط به قابلمه و اجاق‌گاز نیاز دارید و همه مواد از جمله نمک و روغن هم به اندازه لازم برای شما ارسال می‌شود. نکته قابل توجه این است که هرچند سایتهای مختلفی هم اکنون سفارش آنلاین غذا انجام می‌دهند و شما می‌توانید از هرکدام آنها سفارش دهید اما این استارتاپ به شما چیزی ورای غذای آماده می‌دهد و آن اعتماد به نفس درست کردن غذاهایی که تا به حال به درست کردن آن فکر هم نکرده‌اید.  در ادامه ضمن دیدن دو نمونه از غذاهایی که ما با ایزی پز درست کردیم و با این استارتاپ بیشتر آشنا می‌شوید:

تنوع غذایی

در ساختمان این استارتاپ که همچون خود آن نوساز است  آنچه جلب توجه می‌کند (  و البته غیر طبیعی هم نیست)  وجود یک آشپزخانه بزرگ است که با شیشه از دیگر بخشها جدا شده است. تنها چیز غیر طبیعی که در آشپزخانه وجود چندین یخچال بزرگ در آن برای نگهداری مواد غذایی است. همه سفارشهای مشتریان در این آشپزخانه بسته‌بندی و آماده می‌شود. فرناز ولوی و فرزاد حقیقت بنیان‌گذاران این استارتاپ می‌گویند که آشپز آنها هر هفته غذاهای جدیدی را در این آشپزخانه درست و می‌کند و همه تیم آن را تست می‌کند و هر غذایی که بیشترین رای را داشته باشد در منوی هفتگی قرار می‌گیرد. فرناز ولوی یکی از بنیانگذاران ایزی پز می‌گوید که همین تست هفتگی محصول که بسیار هم جذاب است باعث اضافه وزن همه بچه‌ها شده است!

در صفحه اصلی وب‌سایت ایزی‌پز معمولا 12 غذا دیده می‌شود. این استارت‌آپ هر هفته شش غذای جدید به این سبد افزوده می‌کند و عموما شش غذاهای محبوب شما هم از هفته‌های قبل در لیست باقی می‌ماند تا تنوع لازم را حس کنید و فرصت دوباره غذای مورد علاقه خود را داشته باشید. اگر هم گیاه‌خوار هستید معمولا می‌توانید یک یا دو غذای مناسب برای خودتان پیدا کنید و از آن لذت ببرید. بیشتر این غذاها یک کنارغذا هم دارند، برای خیلی از منوها معمولا سالادهای متنوعی در نظر گرفته می‌شود تا همراه با غذا میل کنید.

 

بسته‌بندی

یکی از موارد هیجان‌انگیز ایزی‌پز بسته‌بندی‌هایی است که به منزل شما ارسال می‌شود. همه مواد اولیه در یک جعبه قرار داده شده که پس از باز کردن مواد اولیه چیده شده در آن را می‌بینید و نکته جالب تگ داشتن همه مواد است. همچنین اگر مرغ یا گوشت سفارش بدهید متوجه بسته بندی استاندارد این مواد خواهید شد. علاوه بر مواد اولیه دستور پخت هر غذا به‌صورت رنگی چاپ شده و برای شما ارسال می‌شود تا مراحل پخت را مرحله به مرحله همراه با عکس ببینید. این دستور غذایی به جز دستور پخت اطلاعات کاملی از غذای مورد نظر شامل کالری، میزان سختی آماده سازی و اطلاعاتی درباره خود غذا را هم در خود دارد که احتمالا بسیاری از مشتریان بعد از هر سفارش و حتی بعد از درست کردن غذا آن را هم نگاه میدارند. 

 

قیمت

یکی از مسائلی که این روزها خیلی به آن توجه می‌شود بحث قیمت است. همانطور که می‌دانید سفارش غذا از رستوران‌های مختلف قیمت متفاوتی دارد که نسبت به کیفیت غذا یا فضای رستوران متفاوت است. برای مثال سفارش یک استیک در رستوران‌های تهران بین 40 تا 100 هزار تومان برای هر نفر است.

ایزی‌پز این قیمت‌ها را به خوبی شکسته است. شما مواد اولیه را با کیفیت درجه یک دریافت می‌کنید و برای آن مبلغ قابل قبولی پرداخت می‌کنید. غذاهای ایزی‌پز به‌طور میانگین 10 هزار تومان برای هر نفر است. ارزان‌ترین سفارش از ایزی‌پز معمولا 2 تا 3 هزار تومان است که برای غذاهایی مانند سوپ است و گران‌ترین سفارش حدود 16 هزار تومان است برای غذاهایی مانند استیک یا میگو که به نسبت بازار قیمت بسیار مناسبی است. به گفته فرناز ولوی فعلا همه مواد اولیه مانند گوشت از یکی از بهترین بازارهای تهران ( بازار بهجت آباد ) تامین می‌شود که قیمت‌ها در آن بالاست ولی اجناس آن کیفیت خوبی دارند همین باعث می‌شود که حاشیه سود این استارتاپ پایین باشد اما در مقابل هم کیفیت و هم قیمت مورد قبول مشتری‌ها باشد. 

 

نکات سفارش

یکی از نکات مهم سفارش این است که باید یک روز قبل سفارش خود را ثبت کنید. دلیل این موضوع هم این است که مواد اولیه صبح همان روز خریداری می‌شود تا کاملا تازه به دست شما برسد. البته شما می‌توانید از امروز برای 5 روز آینده هم سفارش بدهید و برای آخر هفته برنامه‌ریزی کنید. نکته دیگر اینکه هر غذا را باید حداقل برای 2 نفر سفارش بدهید. 

همکاری‌ با سایرین

ایزی‌پز به تازگی همکاری خود را با یک مجموعه گلخانه‌ای که محصولات را به روش ارگانیک تولید می‌کند آغاز کرده است تا سبزیجات خاص و تازه‌ای به غذاهای خود اضافه کند.

اگر هم مایل هستید تا غذاهای ایزی‌پز را همان روز دریافت کنید می‌توانید از همکاری ایزی‌پز با سوپرمارکت آنلاین روکولند و یا سفارش آنلاین غذای ریحون استفاده کنید و از آن سفارش بدهید. همچنین امکان سفارش از زود‌فود هم به زودی فراهم خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی

اگر اهل گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی هستید می‌توانید ایزی‌پز را در آنها هم دنبال کنید. در ادامه لینک رسمی شبکه‌های اجتماعی این استارت‌آپ را برای شما آماده کرده‌ایم.

ایزی‌پز در تلگرام

ایزی‌پز در اینستاگرام

ایزی‌پز در توییتر

ایزی‌پز در لینکداین

 

اعضای گروه

تیم ایزی‌پز شامل 11 نفر نیروی فعال و ثابت است که این تعداد درحال توسعه بیشتر است و طبیعتا با رشد استارت‌آپ نیروهای آن هم بیشتر می‌شوند.

ترکیب این تیم به این شکل است: یک نفر سرآشپز مقیم و چند آشپز که به صورت پروژه‌ای همکاری می‌کنند، عکاس، مسئول تولید محتوا، برنامه نویس وب، برنامه نویس اندروید، مسئول فنی و پشتیبانی، مامور خرید، مدیر اجرایی، بسته‌بند و دو نفر هم موسس.

وب‌سایت رسمی‌ ایزی‌پز

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا