تکنولوژی

مشخصات فنی گوگل پیکسل 2 لو رفت

روزی روزگاری خرید گوشی‌های اندرویدی گوگل به‌ معنی بی‌اهمیت بودن قدرت و سرعت عمل اسمارت‌فون‌ها بود. در واقع گوشی‌هاس سری نکسوس شرکت خیلی عملکرد چشم‌گیری نداشتند و توانایی رقابت با گوشی‌های قدرتمند دیگر برندها از جمله سامسونگ و اپل را نداشتند. اما این قضایا در سال 2016 به‌طور کلی تغییر کرد. اسمارت‌فون های پیکسل و پیکسل XL به معنای واقعی پرچمداران قدرتمندی برای گوگل بودند که به بازار معرفی شدند و با طراحی آلومینیومی و مشخصات فنی بالایی که داشتند، توانستند نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کنند.

حال همه انتظار دارند تا گوگل این رویه را در سال 2017 با معرفی پیکسل 2 و پیکسل XL 2 قدرتمندتر ادامه دهد و حالا تصاویری به‌دستمان رسیده که مهر تاییدی بر انتظاراتمان خواهد زد. همه می‌دانیم که یک سری اطلاعات و مشخصات از نسل جدید پیکسل یعنی پیکسل 2 مرسوم به “Taimen منتشر شده است. این‌بار البته منبع انتشار این تصاویر وبسایتPrime Lab  است که گوشی پیکسل 2 بر روی این وبسایت برای انجام تست‌های بنچمارک مورد آزمایش قرار گرفته است.

همانطور که در بالا می‌بینید، نسخه آزمایشی پیکسل 2 با سیستم عامل اندروید “O” در تست‌های انجام شده چنین نتایجی را کسب کرده است. این گوشی همانند پرچمدار جدید سامسونگ به آخرین پردازشگر شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 مجهز شده است. به‌نظر می‌رسد پیکسل 2 نیز همانند گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از لحاظ فنی در رده قدرتمندترین اسمارت‌فون‌های دنیا قرار می‌گیرد. در تست قدرت پردازشگر به‌صورت تک هسته‌ای، نتایج به‌دست آمده از این گوشی نسبت آیفون 7 پلاس ضعیف‌تر بود اما در مقایسه با سامسونگ تقریبا نتایج مشابهی را کسب کرد. در تست‌های چند هسته‌ای انجام شده، نتایج پیکسل 2 تقریبا با نتایج گلکسی اس 8 برابری می‌کرد. لازم به‌ذکر است که گلکسی اس 8 قدرتمندترین اسمارت‌فون اندرویدی دنیاست.

این امتیازات بنچمارک همگی توسط نسخه آزمایشی پیکسل 2 به‌دست آمده‌اند اما نباید انتظار داشت که قدرت سخت افزاری این دستگاه هنگام رونمایی از آن دقیقا به‌همین اندازه باشد و احتمالا کمی ضعیف‌تر از امتیازات به‌دست آمده در این تست بنچمارک خواهد بود. خبر بد دوم اینکه پیکسل 2 احتمالا تا اواخر امسال رونمایی نخواهد شد پس باید کمی بیشتر صبر و حوصله به خرج دهید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا