تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی برای نینتندو سوئیچ

نینتندو به تکنولوژی واقعیت افزوده علاقه زیادی دارد ولی هنوز این تکنولوژی را در محصولات خود استفاده نکرده است. اما یکی از گیمرهای حرفه‌ای دستگاه سوئیچ که نتوانست منتظر شرکت نینتندو بماند، دست به کار شد و تصمیم گرفت که این کار را خودش انجام دهد و راهی پیدا کرد که نشان می‌داد کنسول Switch قادر است از تکنولوژی واقعیت افزوده پشتیبانی کند.

این کاربر که با نام Nintendrew شناخته می‌شود، در یوتیوب با انتشار فیلمی توضیح می‌دهد که واقعیت افزوده در کنسول سوئیچ به چه صورت عمل می‌کند. وی دستگاه سوئیچ خود را به یک هدست مخصوص Durovis Dive 7 متصل کرد و توضیح داد که احتملا هر هدستی که در اندازه تبلت باشد نیز برای این کار جواب خواهد داد. در مرحله بعد وی با استفاده از یک مرورگر مخفی  داخل دستگاه سوئیچ به وبسایت یوتیوبب می‌رود، جایی که در آن ویدیوئی با فرمت مناسب از بازی Zelda بارگذاری کرده است.

وی توانست بازی را همراه با واقعیت افزوده مشاهده کند ولی به دلیل اندازه صفحه، با برخی مسائل مربوط به کیفیت تصویر مواجه شد. تصاویر ارئه شده از این طریق کیفیت بالایی ندارند و فقط  500 پیکسل افقی را نشان می‌دهند زیرا دستگاه سوئیچ از بیشتر هدست‌های واقعیت مجازی بزرگ‌تر است. طبق گفته این کاربر، تصاویر سه بعدی واقعی تنها در مرکز تصویر قابل مشاهده است.

اما آیا دوستداران سوئیچ دستگاه واقعیت مجازی مخصوص این کنسول بازی را به چشم خواهند دید؟ شاید. در اواخر سال گذشته شرکت نینتندو، پتنت هدست واقعیت مجازی را ثبت کرد که به نظر می‌رسید مربوط به کنسول سوئیچ باشد. حتی رئیس نینتندو، Tatsumi Kimishima نیز اعلام کرد که اگر مشکلات مربوط به تکنولوژی واقعیت مجازی برطرف شود و کاربران بتوانند در مدت طولانی از آن استفاده کنند، این شرکت به زودی به سمت تعبیه آن قدم خواهد برداشت. نینتندو تولید سوئیچ تلفیق شده با واقعیت مجازی را در دست اقدام دارد و بعید نیست به زودی آن را معرفی کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا