تکنولوژی

رکورد فروش60 میلیون پلی استیشن توسط سونی

شرکت سونی در جریان گزارش مالی سال گذشته و سه‌ماهه اول امسال، اعلام کرد که از ابتدای 2017 تا پایان ماه مارس بیش از 2.9 میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 را به‌فروش رسانده است. این رقم در سه‌ماهه مشابه سال گذشته حدود 2.3 میلیون دستگاه اعلام شده بود.

شرکت سونی در دوره یک‌ساله (از 1 آپریل 2016 تا 31 مارس 2017) بیش از 20 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 را به‌فروش رسانده که در مقایسه با 17.7 میلیون دستگاه در دوره مشابه سال گذشته، پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. در جدول زیر می‌توانید آمار و ارقام را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید.

با 2.9 میلیون دستگاهی که در سه‌ماهه اخیر به فروش رسید، سونی موفق شد به فروش 60 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 در سراسر دنیا دست پیدا کند. این 60 میلیون دستگاه با تعداد دستگاهی که شرکت سونی تخمین زده بود که تا پایان سال مالی خود به فروش می‌رساند، کاملا برابر است. یکی دیگر از نکات قابل توجه این گزارش، تخمین سونی برای فروش 18 میلیون دستگاه پلی‌استیشن در سال مالی جدید خواهد بود که حاکی از کاهش 2 میلیونی فروش پلی‌استیشن در سال جدید است. سونی هیچ توضیحی راجع به این کاهش محسوس در سال جدید ارائه نکرده. پلی‌استیشن 4 هنوز به رکورد فروش 80 میلیون دستگاه که توسط پلی‌استیشن 3 به‌جای گذاشته شده، نرسیده است.

از لحاظ مالی، بخش بازی‌های ویدیویی کمپانی سونی، با افزایش 6.3 درصدی، به درآمد 14.73 میلیارد دلاری در سال گذشته دست پیدا کرد که دلیل عمده‌ی آن افزایش فروش پلی‌استیشن 4 بوده است. سود خالص بخش بازی‌ها و خدمات شبکه‌ای کمپانی سونی به 1.21 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش پیدا کرد که سونی دلیل اصلی آن را “کاهش هزینه‌ها” و بالارفتن فروش کنسول پلی‌استیشن 4 می‌داند. ناگفته نماند که کاهش اخیر قیمت پلی‌استیشن 4 بر درآمد کلی این بخش تاثیرات منفی گذاشته است. به طور کلی، درآمد کمپانی شرکت سونی با 6.2 درصد سقوط به 67.88 میلیارد دلار و سود خالص نیز به 2.57 میلیارد دلار در سال گذشته تنزل پیدا کرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا