تکنولوژی

مدیران اسبق گوگل در پروژه ماهواره‌ای اپل

همه می‌دانیم که اپل در حال تلاش جهت ایجاد نوآوری در تکنولوژی واقعیت افزوده و خودروهای بدون راننده است. با این وجود استخدام‌های اخیر شرکت خبر از تشکیل یک تیم جهت انجام پروژه‌های ماهواره‌ای را می‌دهد.

در گزارش جدید Bloomberg آمده که اپل 2 نفر از مدیران سابق بخش ماهواره‌ای گوگل را استخدام کرده و همزمان یک تیم سخت افزاری جدید نیز تشکیل داده است.

در این گزارش آمده: “طبق گفته‌های برخی از نزدیکان اپل، شرکت سازنده آیفون دونفر از مدیران اسبق گوگل را جهت تشکیل یک تیم سخت‌افزاری جدید به خدمت گرفته است. “جان فنویک” (John Fenwick) که رهبری ماموریت‌ فضانوردهای گوگل را بر عهده داشت و “مایکل ترلا” (Michael Trela) مدیر بخش مهندسی ماهواره‌ای گوگل، اخیرا از سمت خود در شرکت آلفابت استئفا داده و در هفته‌های اخیر به استخدام اپل در آمده‌اند. این دونفر گزارشات خود را به “گرگ دافی” (Greg Duffy) مدیرعامل اسبق شرکت Dropcam که اوایل امسال به شرکت اپل پیوسته است، اعلام می‌کنند.

طراحی ماهواره و ماموریت‌های مرتبط با آن بسیار پرهزینه هستند و در این گزارش آمده که اکثر پروژه‌های این بخش بر روی جمع‌آوری تصاویر و ارتباطات تمرکز دارند. یک منبع نامشخص اعلام کرد که شرکت هواپیماسازی بویینگ به دنبال راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای گسترده است و گفته می‌شود اپل در حال مذاکرده با این شرکت به منظور مشارکت در انجام این پروژه است.

شرکت بویینگ سال گدشته برنامه‌های خود جهت فراهم‌سازی پهنای باند گسترده از طریق بیش از 100 ماهواره مدار پایین را اعلام کرد. گفته می‌شود این کمپانی هوافضایی در حال انجام مذاکرات با کمپانی اپل به منظور جذب سرمایه گذاری و همکاری در این زمینه است. البته به نتیجه رسیدن این مذاکرات فعلا مشخص نیست.

با این وجود، احتملا اپل علاقه زیادی به نحوه توسعه خدمات نقشه‌ای و استفاده از امکانات واقعیت افزوده در این سرویس توسط تیم سخت‌افزاری تحت هدایت “فنویک” و “ترلا” دارد.

در حال حاضر شرکت سعی می‌کند با استفاده از پهبادها تصاویر جدید را ثبت و اطلاعات نقشه‌ای جدید را به‌روزرسانی کند. سال 2015 اپل شرکت “Aether Industries” که در زمینه گسترش فرستنده و گیرنده‌‌های رادیویی و بالن‌های مخصوص عکسبرداری فعالیت می‌کند را به خدمت گرفت.

با وجود این امکانات، مطمئنا تصاویر و ویدیوهای ماهواره‌ای به‌دست آمده توسط اپل نیز روز به روز افزایش پیدا خواهند کرد. گفته می‌شود “دن ریکو” معاون ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار شرکت اپل، مسئولیت نظارت کلی بر تیم ماهواره‌ای و نظارت بر فعالیت‌های تیم واقعیت افزوده را بر عهده گرفته است.

لینک منبع

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا