تکنولوژی

استفاده چند کاربر از یک Google Home

گوگل هوم (Google Home) روز سه شنبه به‌روز رسانی بزرگی برای سیستم نشخیص صدای خود معرفی کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اسپیکرهای هوشمند خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که صدای چندین کاربر مختلف را تشخیص دهد.

با استفاده از این به روز رسانی نرم افزاری، 6 کاربر مختلف قادر هستند تا اکانت گوگل خود را به یک بلندگو متصل کنند و دستیار هوشمند گوگل بعد از آن صدای تمامی این افراد را شناسایی خواهد کرد. نحوه عملکرد این قابلیت به این صورت است که گوگل هوم با گوش کردن به تک تک صدای کاربران هنگام گفتن “OK Google” یا “Hey Google” خصوصیات انحصاری صدای هرکدام را به خاطر می‌سپارد. طبق گفته شرکت گوگل، از آنجا که قابلیت تشخیص صدا توسط هوم می‌تواند از لحاظ امنیتی مورد سواستفاده قرار گیرد، کاربران بهتر است از روش دیگری برای امن کردن دستگاه خود استفاده کنند.

برای فعال سازی قابلیت چندکاربره، کاربر باید آخرین نسخه برنامه گوگل هوم را نصب داشته باشد. پس از نصب آخرین نسخه از این برنامه کاربر باید به روی آیکون بالا سمت راست صفحه خود کلیک کند تا لیست تمام دستگاه‌های متصل شده به برنامه را مشاهده کند. بعد از انتخاب  بلندگوی Google Home  از لیست، باید گزینه “Link Your Account” انتخاب شود و بعد از آن کاربر بعد از طی مراحلی قادر است قابلیت تشخیص صدای بلندگوی خود را فعال کند.

این قابلیت از دیروز در امریکا معرفی شد و طبق گفته گوگل تا چند ماه آینده به انگلستان نیز عرضه خواهد شد. آمازون نیز ظاهرا در حال طراحی قابلیتی مشابه برای Echo (دستیار هوشمند آمازون) است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا