تکنولوژی

شیائومی Mi 6 رونمایی شد

شیائومی Mi 6 بالاخره آمد، البته کمی دیرتر از زمانی که انتظار آن را داشتیم. آیا این گوشی همان دستگاه قدرتمند و زیبایی است که انتظار آن را داشتیم؟ با وجود چیپ اسنپدراگون 835 به‌کار گرفته شده در این گوشی می‌توان گفت که امیدهایمان تا حدی پررنگ‌تر شده است.

بدنه‌ی شگفت‌انگیز و انحنا دار این گوشی بهترین و خواستنی‌ترین پردازشگر حال حاضر دنیا را در خود جای داده است: اسنپدراگون 835 شرکت کوالکام که در حال حاضر تنها بر روی گلکسی اس 8 سامسونگ و اکسپریا ZX که هنوز رونمایی نشده، استفاده شده است. البته قیمت این اسمارت‌فون از دو رقیب سامسونگی و سونی خود ارزان‌تر است و حدود 365 دلار قیمت دارد. اما مشکلات سری‌های قبلی، در این گوشی نیز دیده می‌شود:این گوشی در همه کشورهای جهان به صورت رسمی عرضه نمی‌شود. 

Mi 6 از صفحه نمایش 5.15 اینچی و رزولوشن 1080×1920 بهره می‌برد. این صفحه نمایش در زیر یک لایه شیشه که تا پشت گوشی امتداد پیدا کرده، قرار دارد که البته با شاسی استیل گوشی همخوانی خوبی دارد. طراحی Mi 6 در مقایسه با مدل قبلی خود با تکامل چشمگیری همراه بوده و دکمه‌ی فیزیکی Home و حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش به‌کار گرفته شده‌اند. در پشت دستگاه هم از لنز دوربین دوتایی استفاده شده و شیائومی Mi 6 را به یکی از رقبای جدی هوآوی، اچ‌تی‌سی و ال‌جی تبدیل کرده است.

لنزهای 12 مگاپیکسلی دوربین پشتی گوشی، کاربردی مشابه محصولات جدید شرکت اپل و هوآوی خواهند داشت و قادرند زوم دوبرابر و افکت‌های مورد نیاز کاربران هنگام عکاسی را به ارمغان بیاورند. شیائومی اخیرا از لنز دوتایی دوربین در مدل‌های Redmi Pro وMi 5s  پلاس  استفاده کرده بود اما کاربرد و امکانات آنها هیچ شباهتی به امکانات موجود بر روی دوربین شیائومی Mi 6 ندارد. به نظر می‌رسد مقایسه دوربین این گوشی و دوربین هوآوی  P10 که کیفیت دوربین آن تقریبا بی‌رقیب است، جالب خواهد بود. در ضمن دوریبن پشتی شیائومی Mi 6 به لرزشگیر اپتیکال 4 محوره مجهز است و از ویژگی زیباسازی تصاویر که در دوربین 8 مگاپیکسلی جلویی گوشی به‌کار گرفته شده، در دوربین پشت نیز استفاده شده است.

اسنپدراگون 835 به‌کار گرفته شده در این اسمارت‌فون، Mi 6 را به اولین گوشی چینی دارای قوی‌ترین چیپ حال حاضر دنیا تبدیل کرده است. این پردازشگر قدرتمند به همراه 6 گیگابایت رام و حافظه‌ی داخلی 64 یا 128 گیگابایتی به مشتریان عرضه خواهد شد. باتری قدرتمند 3350 میلی آمپری، NFC، حسگر اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش، اسپیکرهای استریو، وای‌فای قدرتمند، یو‌اس‌بی نسل C و البته ضد آب بودن از دیگر ویژگی‌های شاخص این اسمارت‌فون بی‌نظیر به حساب می‌آیند. در ضمن آخرین ورژن اندروید به همراه رابط کاربری MIUI شیائومی به صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه نصب خواهند شد. اما در این میان چه چیزی فراموش شده است؟ جک 3.5 میلی‌متری و البته صفحه نمایش بدون حاشیه که از دید افراد مشکل‌پسند ممکن است نا‌خوش‌آیند به نظر برسد.

شیائومی Mi 6 در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و نقره‌ای زیبا و به همراه مدل سرامیکی ویژه با محافظ دوربین از جنس طلای 18 عیار (مشابه مدل Mi Mix Limited Edition) تولید خواهد شد. گران‌ترین قیمت نیز به مدل سرامیکی تعلق دارد که حدود 435 دلار خواهد بود. مدل‌های 128 گیگابایتی نیز با قیمت 420 دلار عرضه خواهند شد و ر نهایت مدل‌های 64 گیگاباتی که تنها 365 دلار قیمت دارند. تمامی مدل‌ها از 20 آپریل و در کشور چین آماده عرضه به مشتریان خواهند بود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا