تکنولوژی

لپ تاپ های تروریست‌ها سد امنیتی فرودگاه‌ها را می شکنند

منابع اطلاعاتی در گزارشی با سی ان ان اعلام کرده‌اند که داعش و دیگر گروه‌های تروریستی قادر هستند مواد منفجره خود را درون دستگاه‌های الکتریکی مانند لپ تاپ‌ها جاسازی کنند که شناسایی مواد منفجره در این شرایط و با استفاده از تکنیک‌های موجود بسیار سخت است.

طبق گزارش این منابع اطلاعاتی، تروریست‌ها تکنولوژی‌های پیشرفته امنیتی فرودگاهی مخصوص خود را دارند که برای آزمایش بمب‌ها و فرار از شناسایی شدن توسط دستگاه‌های امنیتی استفاده می‌شود. در گزارش سی ان ان اعلام شده است که لپ تاپ‌هایی که با خود بمب حمل می‌کنند، می‌توانند کاملا به صورت یک لپ تاپ عادی عمل کنند که در اینصورت شناسایی آنها بسیار سخت خواهد بود.

در ادامه گزارش آمده است که به تازگی ممنوعیت‌های حمل دستگاه‌های الکتریکی توسط مسافرین 8 کشور از خاورمیانه و آفریقای شمالی، از طرف دولت ترامپ اعمال شده است. اما منابع خبری گوناگون اعلام کرده‌اند که تروریست‌ها قصد دارند با تولید تبلت‌های قلابی، نقشه‌های شوم خود را عملی کنند. از آنجاییکه دنیای ابزارهای الکتریکی تقریبا بی حد و مرز است، این مسئله، سیاست مداران را با چالش گیج کننده‌ای روبرو کرده است.

در حال حاضر، قانون جدید محدودیت حمل دستگاه‌های الکتریکی برای مسافرین فرودگاه‌های کشورهای اردن، مصر، ترکیه، عربستان سعودی، کویت، مراکش، قطر و امارات متحده اعمال می‌شود. طبق گفته سی ان ان، مسافرینی که از این کشورها پرواز دارند، به دلیل عدم وجود پروتوکل‌های منسجم امنیتی فرودگاهی، ریسک بالاتری برای انجام فعالیت های تروریستی دارند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا