تکنولوژی

اوراکل خرید اکسنچر را تکذیب کرد

اوایل هفته جاری خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت اوراکل (Oracle ) – یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم افزاری در آمریکا و جهان – قرار است شرکت خدمات حرفه‌ای اکسنچر( Accenture) را خریداری کند. خیلی‌ها این خبر را به پای دروغ اول آوریل گذاشتند و آن را زیاد جدی نگرفتند اما شاید نباید انقدر زود تصمیم می‌گرفتند!

طی چند دهه گذشته، شرکت بزرگ اوراکل تواسته است با تقویت نقاط ضعف موجود در صنعت تجارت، دستاوردهای بزرگی کسب کند. از سوی دیگر، اکسنچر، شرکت بزرگ مشاوره آی‌تی و سیستم‌های انتگرال نیز به شرکت اوراکل خدمات زیادی ارائه کرده که به تبع آن مشتریان زیادی به استفاده از خدمات اورکل ترغیب شدند.

شرکت‌های رقیب اوراکل نیز تجارت‌های بزرگی دارند که به دلیل نقل و انتقال‌ها، شدیدا تقویت شده است. مثلا شرکت IBM ، با خرید Bluewolf Group توانست سرویس ابری مخصوص خود را راه اندازی کند.

پاتریک مورهد، موسس و تحلیل‌گر ارشد شرکت Moor Insights & Technology معتقد است که با در نظر گرفتن جایگاه اوراکل در بازار، احتمال انجام این معامله محتمل است. اما از آنجاییکه اکسنچر همین حالا یکی از شرکای اوراکل است، بسیار از تحلیل گران معتقد هستند که خرید آن توسط اوراکل منطقی نیست. اکسنچر تقریبا با تمام شرکت‌های حوزه تکنولوژی شراکت دارد. شرکت‌هایی که حتی رقبای اوراکل هستند و اگر اوراکل بخواهد صاحب بی چون چرای این شرکت محبوب شود، رقبا قطعا از این خبر خوشحال نخواهند شد. اگر بخواهین از این جهت نگاه کنیم، خرید اکسنچر چندان غیر معقول نیست.

در گزارش ابتدایی منتشر شده در وبسایت The Register ، قید شده که اوراکل برای پیشبرد این معامله، چند مشاور استخدام کرده است. اما یکی از سخنگویان شرکت اوراکل، دبورا هلینجر، روز شنبه از دادن هر نظری در این باره خودداری کرد و روز بعد نیز این خبر را به طور قطعی تکذیب کرد. ” خبرهای مربوط به اکسنچر شایعه است و اوراکل هرگز به چنین معامله‌ای فکر هم نمی‌کند.”

حتی اگر معامله‌ای هم در کار بود، معامله گرانی محسوب می‌شد. سرمایه بازار اکسنچر، بیش از 74 میلیارد دلار است و درآمد سالیانه 33.7 میلیارد دلار دارد و 400 هزار کارمند از سرتاسر جهان در این شرکت مشغول به کار هستند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا