تکنولوژی

لری الیسون: وابستگی آمازون به اوراکل شرم‌آور است

«لری الیسون» موسس و مدیر ارشد بخش تکنولوژی کمپانی «اوراکل» روز گذشته برای معرفی یک ویژگی جدید در بخش دیتابیس‌های شرکت به روی صحنه رفت اما طولی نکشید که او همان کاری را که همیشه از انجام دادنش لذت می‌برد انجام داد: تحقیر آمازون.

این حرف‌ها ر در حالی توسط الیسون زده شد که هفته گذشته شرکت آمازون اعلام کرده بود که قصد دارد در آینده به کارگیری تکنولوژی‌های شرکت اوراکل در بخش‌های داخلی شرکت را به پابان برساند. از طرف دیگر سرویس کلود شرکت آمازون در چند سال اخیر شدیدا با شرکت اوراکل رقابت داشته و البته این شرکت را همواره در این بخش شکست داده است.

الیسون در صحبت‌های خود گفت که دیگر رقبای اوراکل از جمله سلزفورس و اس‌ای‌پی همواره تلاش کرده اند که از تکنولوژی‌های داخلی خودشان استفاده کنند و از اوراکل مستقل شوند اما هیچگاه موفق نشده‌اند. در حقیقت او شرکت آمازون را متهم به فروش محصولات دیتابیس به مشتریان در عین وابستگی به تکنولوژی شرکت اوراکل برای اداراه کسب و کارش کرد. او در صحبت‌های خود گفت: «واقعا شرم‌آور است که آمازون خودش از تکنولوژی‌های اوراکل استفاده می‌کند اما از مشتریان می‌خواهد که از سرویس دیتابیست «ردشیفت» آمازون استفاده کنند. آمازون از 10 سال پیش این فرصت را داشته که از تکنولوژی‌های اوراکل مستقل شود اما هنوز هم به شرکت ما وابسته است.»

البته الیسون در پایان صحبت‌های خود کمی هم به آمازون ابراز علاقه کرد و گفت که اخیرا یکی از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی «آمازون کیندل» را خریداری کرده است. در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، اوراکل اعلام کرد شرکت آمازون به تازگی 60 میلیون دلار برای استفاده از تگنولوژی‌های دیتابیس اوراکل صرف کرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا