تکنولوژی

دفتر کار با استانداردهای مایکروسافت +ویدئو

با وجود دستگاه‌های سرفیس‌بوک و سرفیس استودیو و دیگر محصولات، مایکروسافت موفق به جذب طراحان گرافیکی و مهندسان حرفه‌ای شده که اکثر آنها در گذشته در طراحی و تولید محصولات اپل فعالیت داشته‌اند. حال مایکروسافت قدم بعدی را در زمینه طراحی فضای کاری با همکاری شرکت Steelcase برداشته است. هردو شرکت از پروژه Creative Spaces رونمایی کرده‌اند که شامل طرح‌های ذهنی مختلف از تجهیزات و فضای اداری طراحی شده جهت استفاده با محصولات سرفیس است.

در حال حاضر 5 سری جدید از این طرح‌ها وجود دارد. طرح “Focus Studio” که برای سرفیس بوک و سرفیس پرو4  طراحی شده به کاربران امکان تمرکز و بازگشت مجدد به فضای کار را می‌دهد و در عین حال انجام کارها به صورت دو نفره نیز ممکن خواهد شد. “Dou Studio” نیز امکان انجام کارها به صورت دو نفره یا تک‌ نفره با استفاده از سرفیس استودیو را می‌دهد. همچنین با استفاده از Surface Hub که مانند تخته وایت‌برد با صفحه نمایش بزرگ است، طراحان می‌توانند طرح‌های خود را بر روی آن نمایش داده و آنها را بررسی کنند.

طرح بعدی “Ideation Hub” نام دارد که طرحی از یک اتاق کنفرانس است که امکان کار بر روی ایده‌ها به صورت حضوری یا از راه دور را به کارمندان می‌دهد. “Maker Common” به منظور تسریع در اجرای آزمایشی پروژه Hackathon طراحی شده است که با استفاده از ترکیب دستگاه‌هایی همچون Surface Hub و سرفیس پرو، کارمندان را به انجام سریع فعالیت‌ها تشویق می‌کند. در اخر، “Respite Room” که فضایی کاملا خصوصی برای استراحت و تمرکز را به کارمندان ارائه می‌دهد.

Sara Armbuster معاون ارشد شرکت Steelcase می‌گوید: “شرکت‌ها این محصولات را به عنوان چیزی فراتر از میز و صندلی و کامپیوتر می‌بینند. مشکلاتی که امروزه افراد در محل کار با آنها سروکار دارند، خیلی پیچیده‌تر از گذشته است. ما به سازمان‌ها کمک می‌کنیم که با به‌کارگیری معقولانه فضا و تکنولوژی، موجب افزایش رفتارهای خلاقانه در کارمندان بشوند”.

با اینکه این اظهارات شاید کمی فراتر از تصور باشند، اما مایکروسافت و Steelcase مطالعاتی را برای دفاع از طرح خود ارائه کرده‌اند. برای مثال، مایکروسافت به این نتیجه رسیده که اکثر کارمندان احساس می‌کنند که در حرفه‌ی خود پیشرفت دارند اما تنها عده‌ی کمی از آنها فضای محل کار را دلیل افزایش خلاقیت در خودشان می‌دانند. خیلی از کارمندان هنوز از تکنولوژی‌های قدیمی و منسوخ شده استفاده می‌کنند و این مسئله کار در فضای جدید و با روش‌های خلاقانه را برای آنها مشکل خواهد کرد.

محصولات مختلف Creative Spaces شامل محصولاتی از جمله صندلی چرخان 1000 دلاری و میز 1500 دلاری AirToch می‌شود. طرح‌هایی که در بالا در مورد انها توضیح داده شد، باید به شرکت‌ها امکان خلق فضای کاری مطابق با روحیات کارمندان بدون صرف بودجه‌های هنگفت مانند طرح‌های داخلی گوگل را بدهد.

هنوز مشخص نیست که آیا محصولات مایکروسافت به همراه محصولات شرکت Steelcase به عنوان پکیج Creative Spaces ارائه می‌شوند یا خیر. به هر حال، علاقه‌مندان می‌توانند از محصولات steelcase در نیویورک بازدید کنند و البته مراکز جدید نیز به زودی در سانفرانسیسکو، مونیخ، لندن و دیگر شهرها پذیرای علاقه‌مندان به این محصولات خواهند بود. شرکت‌ها هنوز در مورد قیمت این محصولات چیزی ارائه نکرده‌اند چون احتمال می‌رود قیمت‌ها با توجه به طراحی مورد نظر مشتریان متغیر باشند. شرکت Steelcase نیز به زودی Surface Hub را با قیمت 9 هزار دلار برای مدل 55 اینچ و 22 هزار دلار برای مدل 84 اینچ روانه بازار خواهد کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا