تکنولوژی

با قوی‌ترین کارت گرافیک دنیا آشنا شوید

انویدیا امروز از قوی‌ترین کارت‌گرافیک دنیا رونمایی کرد. این هیولای جدید GeForce GTX 1080 Ti نام دارد و با قیمت 699 دلار فروخته خواهد شد. Jen Hsun(مدیرعامل انویدیا) از این کارت گرافیک در کنفرانس سازندگان بازی رونمایی کرد. جالب است بدانید این کارت گرافیک از Titan X با قیمت 1200 دلار که تا پیش از این قوی‌ترین بود هم پرقدرت‌تر است.

این غول گرافیک 11 گیگابایت رم DDR5X با سرعت 11 گیگابیت بر ثانیه دارد. درحالی که GTX 1080 8 گیگابایت رم دارد. نکته جالب اینکه GTX 1080 Ti از تیتان ایکس که 12 گیگابایت رم دارد هم سریع‌تر است. علت این موضوع هم سرعت این حافظه است که در تیتان ایکس سرعت حافظه رم 10 گیگابیت در ثانیه است و همین امر باعث می‌شود با وجو فضای بیشتر کارایی پایین‌تری داشته باشد.

جالب است بدانید مصرف این کارت گرافیک هم از تیتان ایکس کمتر است. همانطور که می‌دانید تیتان ایکس 250 وات برق مصرف می‌کند و GTX 1080 Ti این مصرف را نه‌تنها زیاد نکرده بلکه به 220 وات هم کاهش داده است. به گفته انویدیا این کارت گرافیک در همین ماه جاری(مارس) عرضه خواهد شد. قیمت مدل قبلی یعنی GTX 1080 هم 500 دلار خواهد شد. این کارت گرافیک بی‌نظیر برای بازی‌های واقعیت مجازی و 4K بسیار مناسب است و سازگاری کامل دارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا