تکنولوژی

کارت‌گرافیکی که بزرگترین GPU دنیا را دارد

Nvidia سالهاست که بهترین کارت‌های گرافیک را برای کامپیوترها طراحی می‌کند و گیمرهای دنیا عاشق این برند هستند. اگر اهل بازی‌های جدید با گرافیک بالا هستید، حتما اهمیت کارت گرافیک را می‌دانید. حالا nvidia از محصولی با نام تیتان ایکس رونمایی کرده که همه را شگفت‌زده می‌کند. کارت گرافیک جدید این شرکت 11 ترافلاپ قدرت دارد. ترافلاپ یکی از پارامترهای مهم در پردازنده‌های گرافیکی است. برای مثال پلی‌استیشن 4 قدرتی معادل 1.84 ترافلاپ دارد و یا ایکس‌باکس وان قدرت 1.31 ترافلاپی دارد.

فقط کسانی که دیوانه‌ی بازی و یا محقق هستند چنین قدرتی را نیاز دارند. این هیولای گرافیکی با 12 گیگابایت حافظه رم DDR5X و 3584 هسته‌ی پردازشی، 1200 دلار قیمت دارد. Nvidia معتقد است این کارت‌گرافیکی بزرگترین GPU ساخته شده در دنیا را دارد. در GPU این کارت گرافیکی 12 میلیارد ترانزیستور قرار دارد. این محصول جدید از دوم آگوست در آمریکا و اروپا قابل سفارش دادن است. سایر کشورها هم به مرور به این کارت‌گرافیکی دسترسی پیدا خواهند کرد.

Nvidia می‌گوید که ساخت این قطعه از یک شرط‌بندی بین یکی از مهندسان شرکت و مدیرعامل شروع شد. این مهندس ارشد با مدیرعامل شرط بست که می‌تواند کارت گرافیکی با بیش از 10 ترافلاپ تولید کند اما مدیرعامل nVidida با اطمینان گفت که امکان ندارد، و حالا او شرط 1 دلاری را باخته است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا