تکنولوژی

کفش‌هایی که از ما هوشمندتر خواهند بود

تکنولوژی در حال پیشرفت بسیار سریع و پشت سر گذاشتن بشریت است. احنمالا وقت آن رسیده که تسلیم شویم.

 در کنگره جهانی موبایل امسال در شهر بارسلونا، Masayoshi Son مدیرعامل شرکت SoftBank اظهار داشته که تا 30 سال آینده هوش مصنوعی از مغز انسان پیشی خواهد گرفت.

او گفت: هوش ربات‌ها تا آن زمان 50 برابر انسان قدرتمندتر خواهند بود. این خبر بسیار ترسناک است و بدون شک این ربات‌ها همراهان خوبی برای صرف شام نخواهند بود.

Son دنیایی را پیش‌بینی می‌کند که در آن ربات‌ها فوق هوشمند قادر به پرواز و شنا کردن هستند و تعداد آن بیش از چند میلیارد خواهد بود.

ممکن است تصور این اظهارات برایتان لذت بخش باشد. نصوراتی که پس از دیدن فیلم‌های علمی تخیلی داشتید حالا قرار است به واقعیت تبدیل شود. 

وی همچنین گفت: 

“یکی از این چیپ‌های هوشمند که از مغز ما هوشمندتر است، درون کفش‌هایمان قرار می‌گیرد. اندازه این چیپ از کفش کوچکتر است و ما بر روی آن قدم خواهیم گذاشت.”

اینکه چیپ‌ها اجازه بدهند بر روی آنها پا بگذاریم اشکالی ندارد. اما فکر کردن به اینکه اجسام بی‌جان قرار است در آینده خیلی از ما باهوش‌تر باشند، بسیار دردناک است.

جدا از اینکه انسان‌ها خودشان را باهوش فرض می‌کنند، آیا ممکن است کفش‌هایمان به ما بگویند: هی! داریم از خیابان رد میشیم، سرت را از گوشی بیرون بیاور!؟ بله، مطمئنا این کفش‌ها چنین توانایی خواهند داشت.

البته Son تنها کسی نیست که چنین پیش‌بینی کرده است. Ray Kurzwell مدیر بخش مهندسی شرکت گوگل می‌گوید تا سال 2030 انسان‌ها ترکیبی از ربات‌ها خواهند بود. او اظهار داشت پس از اینکه این چیپ‌ها را در مغزمان قرار دهیم، قدرتی ماورایی خواهیم داشت.

این عقیده وجود دارد که تنها ثروتمندترین افراد قادر به خریدن بهترین چیپ‌ها هستند. بنابراین این افراد باهوش‌ترین انسان‌ها خواهند بود.

دنیایی که در آن افراد دارای بیشترین ثروت، باهوش‌ترین افراد باشند بدون شک دنیای احمقانه‌ای خواهد بود. مثل همیشه ثروتمندان غیرقابل تحمل خواهند بود.

همچنین، زندگی کردن در دنیایی که در آن رئیس جمهور بتواند به طور مرتب‌تر به تمرین گلف برود خیلی باشکوه تر خواهد بود و حتی اگر بتواند کفش‌های هوشمندش را به جای خودش مسئول انجام کارها بکند، بهتر خواهد بود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا