تکنولوژی

قیمت ایرپاد اپل در بازار ایران

ایرپادهای اپل چند وقتی هست به تهران رسیده‌اند و هرچند از قیمت نجومی اولیه خود جدا شده‌اند اما هنوز هم نسبت به قیمت اصلی بسیار گران‌ترند. 

ایرپاد در بازار جهانی ۱۵۰ دلار قیمت دارد و هم اکنون در بازارهای کامپیوتر تهران بین ۹۵۰ تا یک میلیون و ۵۰ هزارتومان به فروش می‌رسد. 

قیمت اولیه ورود این هدفون‌های بی سیم اپل به بازار تهران حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزارتومان بود.

دو دلیل برای بالابودن قیمت ایرپاد در ایران ذکر می‌شود نخست اینکه عرضه این محصول هنوز در بازار جهانی هم با محدودیت روبه روست. بر اساس اعلام سایت اپل در خود امریکا و مثلا در شهر سانفرانسیسکو عرضه این محصول از ۱۷ آوریل ( ۲۸ فروردین ) انجام خواهد گرفت. تا پیش از این قرار بود این محصول تا اواخر فوریه ( در همین روزها ) به فروشگاههای اپل وارد شود. 

اما دلیل دوم به مدل بازار ایران باز می‌گردد. در این بازار تجهیزات جانبی اپل قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی خود دارند در حالی که خود دستگاه اصلی ( مثلا آیفون یا کامپیوتر مک ) تقریبا با قیمت مشابه بازار جهانی عرضه می‌شود. 

برخی فروشندگان بازار معتقدند که قیمت ایرپادهای اپل هم کنون هم به خاطر تازگی این محصول بیش از حد گران است و انتظار می‌رود طی روزهای آینده تا حدود هفتصد هزارتومان کاهش پیدا کند ( معادل قیمت واقعی این محصول به ریال حدود ۵۷۰ هزارتومان است ) . 

مرتبط: ایرپاد اپل با رنگ مشکی!

به هر حال در بازار ایران فروشندگان عمدتا روی تجهیزات جانبی سود بسیار بالایی را می‌‌کند و به نظر می‌رسد هرچقدر اپل در عرضه این محصول در سطح انبوه مشکلات بیشتری را داشته باشد فروشندگان این محصول در ایران ( و احتمالا در بسیاری از کشورهای دیگر ) سود قابل توجهی می‌کنند. 

مرتبط :

 هشت نکته جالب برای دارندگان ایرپاد

راه‌حل اپل برای ایرپادهای گم شده

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا