تکنولوژی

سهام شرکت آمازون به 1000 دلار نزدیک می‌شود

به دنبال  ارتقا سطح عملکرد شرکت Amazon.com و همچنین افزایش تعداد اعضای ویژه سرویس Prime، سهام این شرکت طی سال گذشته، افزایش 66 درصدی را تجربه کرد . سرمایه گذاران هنوز رقم دقیقی از تعداد اعضای Prime  شرکت آمازون در اختیار ندارند اما کاملا مشخص است که این شرکت بعد از افزودن قابلیت ” tens of Millions ” به سرویس Amazon Prime خود، با افزایش چشم گیر تعداد افراد متقاضی برای این سرویس روبرو شد. بسیاری از شرکت‌های آماری متفرقه، تعدا اعضای ویژه این سرویس را، بین 65 میلیون تا 75 میلیون نفر تخمین زده‌اند. به علاوه سرویس‌های وب آمازون ( AWS business ) به قدری پر منفعت و قدرتمند بوده است که حتی به بخش بین المللی تجارت الکترونیک این شرکت نیز کمک مالی می‌کند و حتی می‌تواند سهام کل این شرکت را به سمت رسیدن به 1000 دلار سوق دهد.( سرویس‌های وب آمازون مجموعه‌ای از خدمات وب (وب سرویس) هستند که شرکت آمازون بر روی بستر ابر خود و از طریق اینترنت به عموم عرضه می‌کند.)

Jason Helfstein ، تحلیل گر شرکت Oppenheimr ، در مقاله‌ای پیش بینی کرد که به دلیل افزایش سرمایه کارآمد AWS، سهام این شرکت از 900 دلار به 970 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. این تحلیلگر اقتصادی احتمال می‌دهد که در سال 2017، سرمایه هزینه‌ای این شرکت کاهش پیدا خواهد کرد و به رقم 6 میلیارد دلار خواهد رسید و در سال 2018 روند افزایشی را طی خواهد کرد اما تا آن زمان ارائه سرویس‌های باکیفیت تر و پربازده‌تر، تا حدی جبران مافات خواهد کرد. Helfstein پیش بینی کرد که ارزش سرویس‌های وب امازون از 212 میلیارد دلار به 258 میلیارد دلار خواهد رسید.

در ادامه، جدول میزان سرمایه هزینه‌ای شرکت آمازون در طی سه سال پیاپی را مشاهده می کنید.این شرکت هنوز میزان سرمایه هزینه‌ای سال 2017 را اعلام نکرده است.

سرویس‌های وب آمازون برای این شرکت بخش بسیار مهم و درآمدزایی محسوب می شود که نقش اصلی را در ارزش گزاری این شرکت ایفا می کند و به یمن وجود آن، سهام این شرکت روز به روز به 1000 دلار نزدیک‌تر می شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا