تکنولوژی

آمازون بزرگترین مرکز لجستیک هوایی می‌سازد

شرکت آمازون در حال ساخت بزرگترین مرکز خدمات لجستیک داخلی و حمل و نقل در دنیا است و طبق اخبار منتشر شده از Wall Street journal ، شرکت آمازون 1.5 میلیارد دلار روی این مرکز حمل و نقل هوایی سرمایه گذاری کرده است.

این مرکز قرار است در مکانی در مرز بین ایالت سینسیناتی و کنتاکی آمریکا ساخته شود و در نهایت موجب ایجاد اشتغال برای 2000 نفر خواهد شد.

این مرکز حمل نقل به منظور فراهم سازی آشیانه برای حداقل 40 هواپیمای باربری و گروهی از خودروهای آمازون ایجاد می‌شود. نام شرکت تازه تاسیس Amazon Air Prime  خواهد بود و طراحی آن توسط شرکت امازون انجام گرفته است.

آمازون مدت‌هاست ناوگان هوایی اختصاصی خود را  تحت عنوان آمازون ایر پرایم برای حمل و نقل سریع‌تر کالاهای خود به خدمت گرفته است.  هدف آمازون سرعت بخشی به انتقال کالاها و  ایجاد شبکه‌ای اختصاصی در این زمینه است اما مقامات آمازون همچنان بر گسترش همکاری با شرکتهای بزرگ فعلی حمل و نقل مانند FedEx و UPS تاکید می‌کنند. 

امازون در گذشته بارها اعلام کرده بود که تمایلی به رقابت با شرکت‌های خدمات لجستیکی ندارد اما به تازگی به یکی از شرکت‌های حمل و نقل محموله‌های دریایی تبدیل شده و قادر است سرویس‌های  انتقال بار را مانند شرکت‌های FedEx و UPS به مشتریان ارائه کند. با توجه به گفته‌های Wall Street Journal، آمازون امیدوار است بتواند به مشتریان داخلی شرکت، شرکت‌های خارجی و حتی خرده فروشان خدمات خود را ارئه کند که در صورت تحقق این امر، آمازون در رقابت مستقیم با همتاهای  فعال در این زمینه قرار خواهد گرفت. 

تا زمان تحقق یافتن این نقشه‌ها، البته اگر اتفاق بیفتند، هنوز هم کارهای بسیار زیادی برای اتمام باقی مانده است. با وجود همتاهای کنونی که در بخش حمل و نقل با امازون همکاری می‌کنند و با وجود تلاش شرکت در رساندن ظرفیت‌های شرکت به حداکثر که هدفی با ارزش تلقی می‌شود و حتی بدون در نظر گرفتن ساخت مرکز حمل و نقل تجاری مستقل در آینده، شرکت همواره در خدمات رسانی به مشتریان در ایام پر تقاضا علی‌الخصوص در ایام تعطیلات با مشکلات و تاخیر مواجه می‌شود. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا