تکنولوژی

4 قابلیت جدید در سیستم عامل نسخه iOS 10.3

اپل نسخه آزمایشی آپدیت سیستم عامل iOS خود را منتشر کرد ، در ادامه به 4 قابلیتی که احتمالا در این نسخه شاهد آن خواهیم بود اشاره می‌کنیم.

شایعه وجود قابلیت “Theater Mode ” در این نسخه جدید، مدت‌ها بود که در خبرها مشاهده می‌شد اما در نسخه آزمایشی اثری از آن نمی‌بینیم. بر اساس بسیاری از سایت‌های منتشر کننده شایعات پیرامون محصولات اپل مانند BGR ، Apple Insider و Macworld، اپل قرار است Screen Mode جدیدی را عرضه کند که در آن با کم کردن شدت رنگ‌ها، صفحه نمایش در نور کم ،تصویر واضح تری نشان دهد.

دسترسی سریعتر به اطلاعات پروفایل Apple ID 

در این نسخه ، بخش جدید با عنوان پروفایل اپل در قسمت بالای منوی تنظیمات اضافه شده است که تمام اطلاعات اکانت کاربر را نمایش می‌دهد. با کلیک به روی پروفایل، می‌توان به iCloud ، iTunes، App Store و اطلاعات Family Sharing دسترسی سریع تری داشت و همچنین  سایر وسایل مرتبط شده با اکانت نیز قابل مشاهده است. 

البته برای دسترسی به تمام قابلیت‌ها، همچنان باید از  طریق گوشی و یا مرورگر اینترنتی به برنامه Find my iPhone وارد شوید که البته این روش شما را از دردسر تنظیمات جداگانه برای هر اکانت رها می‌کند.

 iCloud Storage با جزئیات بیشتر نشان داده می شود

اگر برای میزان حافظه بیشتر برای ذخیره سازی ابری اپل ، هزینه پرداخت کرده‌اید، این قابلیت برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. از طریق این ویژگی می‌توانید با کلیک به روی تنظیمات ICloud ، به طور دقیق از عملکرد حافظه ابری خود مطلع شوند. این قابلیت جدید، به طور جداگانه میزان استفاده از حافظه توسط هر برنامه را مشخص می‌کند.

اگر هنوز اکانت خود را از طریق تایید دو مرحله ای (Two-factor Authentication ) فعال نکرده‌اید، در صفحه اصلی تنظیمات اکانت، گزینه ” پیشنهاد” را خواهید دید. اپل از این فضا ممکن است استفاده کند و به شما پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد دستگاهتان ارائه کند.

اعلام آب و هوا در نقشه ( Maps)

اگر شماهم جزو علاقمندان نرم افزار اختصاصی نقشه گوگل هستید و از آن زیاد استفاده می‌کنید، از این به بعد هرکجا بروید آب و هوای منطقه مورد نظر را نیز مشاهده خواهید کرد. در آخرین نسخه iOS ، دگمه کوچکی در قسمت پایینی برنامه نقشه اضافه شده است که وضعیت آب و هوای منطقه انتخاب شده را نشان می‌دهد.

پیدا کردن ایرپادها( AirPods)

اگر جزو کاربران خوش شانسی هستید که توانسته‌اید ایرپادهای بدون سیم اپل را خریداری کنید، از این به بعد می‌توانید در زمان و هزینه خود  بیشتر صرفه جویی کنید. 

وارد برنامه Find my Iphone  خود شوید، خواهید دید که گزینه “ایرپادها ” نیز جزو لیست وسیله‌های مرتبط با اکانت قرار دارد. از همین طریق می‌توانید آخرین محلی که در آن ایرپادها به گوشی متصل شدند را ببینید و یا با فعال سازی صدای آلارم، آنها را به راحتی پیدا کنید. البته اگر نمیخواهید که شنوایی شما دچار مشکل شود، اول مطمئن شوید که ایرپادها داخل گوشتان نیستند!

اپل هنوز تاریخ انتشار رسمی نسخه iOS 10.3 را اعلام نکرده است که یعنی قابلیت‌های ذکر شده امکان تغییر نیز دارند و هنوز هم احتمال دارد که در نسخه نهایی، قابلیت “Theater Mode” و یا هر قابلیت دیگر نیز ارائه شود.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا