تکنولوژی

انتقاد گوگل از دستور ضد مهاجرتی ترامپ

گوگل از تمام کارکنان خود که در خارج از کشور به سر می‌برند و ممکن است تحت قانون جدید مهاجرت ترامپ قرار گیرند خواست سریع‌تر به آمریکا بازگردند. 

ساندرا پیچای مدیراجرایی گوگل در نامه‌ای خطاب به کارکنان این شرکت در روز جمعه نوشت که حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان این شرکت تحت تاثیر این قانون قرارمی‌گیرند. 

او در این نامه نوشت: این دردناک است که میبینیم برخی همکاران ما برای این دستور اجرایی هزینه می‌پردازند. ما همواره موضع مان درمورد مهاجرت را به شکل عمومی اعلام کرده‌ایم و همین گونه نیز ادامه خواهیم داد. 

دستور اجرایی ترامپ که روز جمعه امضا شد شهروندان کشورهایی چون ایران، سوریه، عراق، سودان، سومالی، یمن و لیبی را برای مدت ۹۰ روز از گرفتن ویزا و احتمالا ورود به آمریکا باز می‌دارد. 

به گزارش بلومبرگ اداره امنیت ملی آمریکا در این زمینه دستور مستقیمی را خطاب به مرزبانی آمریکا صادرکرده و در همین حال بر اساس نوشته نیویورک دیلی روز جمعه از سوار شدن افرادی با ویزا یا حتی گرین کارت آمریکا به مقصد آمریکا ممانعت به عمل آمده آست.

در همین حال سخنگوی گوگل گفت : ما نگران تاثیر این دستور روی برخی از کارکنان گوگل و خانواده آنها هستیم موضوعی که به ایجاد محدودیت و مرز برای حضور استعدادها به آمریکا منجر می‌شود و این موضوع را به رهبران کشور در واشنگتن و دیگر نقاط ارجاع خواهیم داد. 

مرتبط : انتقاد مدیرعامل فیس‌بوک از ترامپ برای امضای قانون ضد مهاجرت 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا