تکنولوژی

انتقاد زاکربرگ از ترامپ برای امضای قانون جدید ضد مهاجرت

مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس‌بوک در مطلبی در این شبکه اجتماعی محدودیت اخیر رییس جمهور آمریکا در محدودیت مهاجرت از کشورهای مسلمان را مورد انتقاد قرار داد.

رییس جمهور آمریکا روز گذشته قانونی را امضا کرد که به موجب آن محدودیت‌هایی چند ماهه علیه و منع ویزا برای شهروندان برخی کشورهای مسلمان از جمله ایران وضع شده است.  

زاکربرگ مهمترین مدیر صنعت تکنولوژی در آمریکاست که پس از انتخابات از ترامپ انتقاد می‌کند. تا قبل از انتخاب ترامپ بسیاری از مدیران شرکتهای تکنولوژی از اظهارات ترامپ انتقاد می‌کردند اما بعد از انتخاب وی و جلسه ترامپ با برخی از مدیران این شرکتها این انتقادات فرونشست. 

زاکربرگ در صفحه خود در فیس‌بوک نوشت : «  پدربزرگ و مادربزرگ من از آلمان، اتریش و لهستان – به آمریکا – آمده‌اند و والدین همسرم نیز از چین و ویتنام. آمریکا ملتی تشکیل شده از مهاجران است و ما باید به آن افتخار کنیم. من هم مانند بسیاری از شما نگران تاثیرات این فرمان اجرایی رییس جمهور ترامپ هستم. ما نیاز به امن نگاه داشتن این کشور داریم اما باید اینکار را با تمرکز روی کسانی که واقعا تهدید به شمار می‌آیند انجام دهیم… ما باید درهای کشورمان را روی مهاجرانی که به کمک نیاز دارند باز نگاه داریم. این چیزی است که باید باشیم. »  

زاکربرگ همچنین به قوانین ویزای کار و قانون Daca اشاره کرد که به طور مشخص مورد نگرانی شرکتهای تکنولوژی برای استخدام نخبگان خارجی است و با طعنه به ترامپ گفت : من واقعا خوشحال شدم که شنیدم رییس جمهور گفته میخواهد مشکلات کسانی را حل کند که در سنین جوانی به همراه والدینشان به آمریکا آمده‌اند و همچنین خوشحال شدم که رییس جمهورمان باونر دارد که این کشور باید از مزیت‌های استعدادهای بزرگ کشورهای دیگر که به اینجا می‌آیند بهره بگیرد. 

زاکربرگ پیش تر در جریان انتخابات ریاست جمهوری هم نسبت به ایده ساخت دیوار ترامپ موضع گرفته بود  و تلویحا از آن انتقاد کرده بود

زاکربرگ که در طی روزهای اخیر مورد شایعات زیادی در مورد حضورش در سیاست قرار داشته است می نویسد : ما ملتی از مهاجران هستیم و از مواهب کار و همکاری با بهترین استعدادهای سراسر جهان در اینجا بهره مند شده ایم. 

مرتبط: انتقاد زاکربرگ از ترامپ به خاطر دستور ضد مهاجرتی 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا